شناسهٔ خبر: 66687757 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سریال‌هایی که در انتظار پخش از شبکه نمایش خانگی هستند | از زخم کاری تا سووشون

شبکه نمایش خانگی این روزها با پخش سریال‌های افعی تهران، ‌ جنگل آسفالت و قطب شمال مخاطبان بسیاری جذب کرده است. رئالیتی‌شوهایی مثل اسکار مهران مدیری و صداتو با اجرای محسن کیایی هم از برنامه‌های محبوب پلتفرم‌ها هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، اما به جز این سریال‌ها، مجموعه‌هایی هم هستند که در انتظار پخش از این شبکه هستند. پخش بعضی از این سریال‌ها به زودی آغاز خواهد شد و بعضی هم همچنان در مرحله تصویربرداری هستند.

زخم کاری ۳، محمدحسین مهدویان

خبر ساخت فصل سوم سریال «زخم کاری» مدت‌ها پیش و کمی ‌بعد از پایان فصل نه چندان موفق دوم منتشر شد. مدتی قبل هم محمدحسین مهدویان با انتشار تصویری از فصل سوم سریال، ‌ تاریخ پخش آن را نیمه‌های بهار اعلام کرد.

‌ فصل اول زخم کاری که بر اساس کتاب «۲۰زخم کاری» نوشته محمود حسینی‌زاد و با نگاهی به تراژدی مکبث ویلیام شکسپیر ساخته شد، ‌یکی از سریال‌های پربیننده شبکه نمایش خانگی بود. این سریال با بازی جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور داستان تاجری بود که از رانندگی برای مدیر یک هلدینگ به عضویت در هیأت مدیره آن می‌رسد. او با وسوسه و فشار همسرش مدیر هلدینگ را می‌کشد و به تدریج با قتل بقیه اعضای هیأت مدیره صاحب تمام هلدینگ می‌شود. اما در آخر و بعد از این که خانواده‌اش از هم می‌پاشد، توسط معشوقه پیشینش به قتل می‌رسد.

فصل دوم سریال با کنجکاوی‌های زیادی شروع شد. تماشاگرانی که ماجرای مالک را در فصل یک دنبال کرده بودند، ‌ حالا مشتاق بودند بقیه داستان را ببینند به خصوص که مالک که در انتهای فصل اول ظاهرا کشته و دفن شده بود، در این فصل دوباره زنده شده بود. اما این تماشاگران هرگز آنچه را انتظار داشتند، به دست نیاوردند. مثل فصل اول که بر اساس نمایشنامه مکبث از شکسپیر ساخته شده بود، ‌ فصل دوم هم بر اساس نمایشنامه دیگری از شکسپیر شکل گرفته بود. نمایشنامه هملت که در آن شاهزاده‌ای به دنبال انتقام خون پدرش است. آنطور که گفته شده فصل سوم زخم کاری هم با زیرعنوان بازگشت، با نگاهی به نمایشنامه شاه لیر شکسپیر ساخته شده و آنطور که گفته شده جواد عزتی، رفتار آزادی ور، کامبیز دیرباز و الناز ملک از بازیگران اصلی این فصل هستند.

سریال‌هایی که در انتظار پخش از شبکه نمایش خانگی هستند | از زخم کاری تا سووشون

بی‌عاطفه، کمال تبریزی

اوایل اسفند سال گذشته، خبر تولید سریال بی‌عاطفه به کاگردانی کمال تبریزی منتشر شد. تبریزی بعد از ناکامی‌هایی که در سریال سرزمین کهن و پخش نیمه‌کاره‌اش از تلویزیون داشت، ‌ این سریال را بعد از تقریبا ده سال، با نام سرزمین مادری به تلویبیون سپرد. اما این تنها ناکامی‌ تبریزی نبود. برنامه گفت‌وگو محور طناز او هم نوروز 1402 در یکی از پتلفرم‌ها پخش شد و بعد از شش قسمت از پخشش به دلیل حواشی پیش‌آمده به خصوص در مصاحبه مازیار لرستانی، ‌ متوقف و از روی پلتفرم هم حذف شد. او حالا سریال بی‌عاطفه را با براساس فیلمنامه ای از امیرعباس پیام و به تهیه‌کنندگی محمدصادق میرکریمی‌ در دست تولید دارد. در این سریال رضا کیانیان، مریلا زارعی، بهاره افشاری، بهاره کیان افشار و حامد بهداد بازی می‌کنند.

سریال‌هایی که در انتظار پخش از شبکه نمایش خانگی هستند | از زخم کاری تا سووشون

ازازیل، حسن فتحی

حسن فتحی که این روزها فیلم مست عشق را روی پرده دارد، در حال ساخت سریالی است با نام «ازازیل» که قرار است از شبکه نمایش خانگی نمایش داده شود. این سریال را پیش از این ابولحسن داوودی شروع کرد، ولی بعد از مدتی کارگردانی آن به حمیدرضا قربانی سپرده شد و بعضی بازیگران هم عوض شدند. اما کارگردان سریال باز هم تغییر کرد و این بار حسن فتحی با سابقه ساخت سریال‌های پرطرفداری مثل شهرزاد و جیران، برای این کار انتخاب شد. هرچند شرط شروع کار را رضایت کارگردان‌های قبلی اعلام کرد. در این سریال که گفته شده سریالی پلیسی است و ماجراهایش در زمان حال می‌گذرد، ‌ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، مریلا زارعی و بابک حمیدیان بازی می‌کنند. زمان پایان تولید و انتشار ازازیل هنوز مشخص نشده است.

سریال‌هایی که در انتظار پخش از شبکه نمایش خانگی هستند | از زخم کاری تا سووشون

سووشون، نرگس آبیار

ساخت سووشون بر اساس رمان سووشون از سیمین دانشور سال 1401 در باغ عفیف آباد شیراز و به کارگردانی نرگس آبیار شروع شد. بعد از گذشت یک سال حالا تولید «سووشون» به پایان رسیده و آماده انتشار است و گفته شده قرار است همزمان امتیاز پخش آن به پلتفرم‌های خارجی هم داده شود. در طول این یک سال ساخت، مدام اخبار مختلف در باره ساخت و البته حواشی آن منتشر می‌شد. مهم‌ترینش لوکیشن اصلی سریال یعنی همان باغ عفیف آباد بود. حضور گروه فیلمبرداری برای طولانی‌مدت در این باغ تاریخی که متعلق به دوران صفویه است، ‌ به کارزار اینترنتی برای توقف سریال منجر شد. در این کارزار از عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، توقف سریع ساخت‌وساز در محوطه باغ عفیف‌آباد درخواست شده بود. یک بار دیگر هم تعطیلی ارگ کریم خانی به روی بازدیدکنندگان به دلیل فیلمبرداری این سریال در این محوطه انتقادهایی را برانگیخت. ضمن این که زمان پخش سریال هم چندین بار جابه جا شد. آخرین آن اسفند ماه گذشته بود که اعلام شد سووشون در نوروز به شبکه نمایش خانگی می‌آید که این اتفاق نیفتاد و هنوز هم زمان پخش آن مشخص نیست. به هر حال اولین تجربه نرگس آبیار در سریال‌سازی با بازی بهنوش طباطبایی، میلاد کی‌مرام، هوتن شکیبا، سام درخشانی، ترلان پروانه و آزاده صمدی سه فصل ده قسمتی دارد و در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم می‌گذرد و فضای اجتماعی سال‌های ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۵ ایران را ترسیم می‌کند.

سریال‌هایی که در انتظار پخش از شبکه نمایش خانگی هستند | از زخم کاری تا سووشون

بلیت یک‌طرفه، پوریا حیدری

یکی دیگر از سریال‌هایی که در انتظار پخش از شبکه نمایش خانگی است، ‌ «بلیط یک‌طرفه» به کارگردانی پوریا حیدری است؛ سریالی پلیسی- معمایی که ماجراهای آن در ترکیه اتفاق می‌افتد. علی شادمان، حامد کمیلی، مهرداد صدیقیان، امین شعرباف و چند بازیگر از کشورهای ترکیه، لبنان و آمریکا از جمله ارکان پتک کایا و کیدا رمضان در آن بازی کرده‌اند. نکته جالب این که پیش از این قرار بود پیمان معادی هم در این سریال بازی داشته باشد، اما به خاطر هم‌زمانی با «افعی تهران» از بازی در این سریال انصراف داد.

پوکر، رضا دادویی

سریال «پوکر» به کارگردانی رضا دادویی در مرحله فیلمبرداری است و هنوز زمان دقیق انتشار آن مشخص نشده است. حضور شهاب حسینی و امین حیایی برای اولین‌بار کنار هم و حضور نیکی کریمی‌ در این سریال خبر از مجموعه ای پرستاره می‌دهد. زمان پایان فیلمبرداری مشخص نیست، اما پلتفرم پخش‌کننده آن اعلام شده است.

سریال‌هایی که در انتظار پخش از شبکه نمایش خانگی هستند | از زخم کاری تا سووشون

مادرخوانده، امیر پورکیان

امیر پورکیان چند سال پیش سریال «ممنوعه» را برای شبکه نمایش خانگی تولید کرد که پخشش به دلیل ممیزی نیمه‌کاره ماند. او چند وقتی است مشغول ساخت سریال «مادرخوانده» است. آناهیتا درگاهی بازیگر نقش اصلی این سریال است و بهاره کیان‌افشار، پژمان بازغی، شهاب مظفری، علی استادی، حسین مهری، مجید نوروزی، آیدا ماهیانی دیگر بازیگرانی هستند که در «مادر خوانده» به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان «مادرخوانده» آمده که دیگر دوران قدرت پدرخوانده‌ها گذشته و حالا نوبت به مادرخوانده‌ها رسیده است. این سریال در یک پلتفرم جدید منتشر خواهد شد.

بی تو می‌میرم، عباس مرادیان

«بی تو می‌میرم» به کارگردانی عباس مرادیان یک تریلر عاشقانه، جاده‌ای و معمایی است که داستانش را در فضایی امنیتی و اطلاعاتی روایت می‌کند. این مجموعه با حضور رضا کیانیان، پوریا پورسرخ، محمدرضا شریفی‌نیا، مهران غفوریان، امیرمهدی ژوله، یکتا ناصر، شقایق دهقان، علی اوجی، ثریا قاسمی، فریبا نادری، آشا محرابی، شهین تسلیمی، رضا توکلی، رضا رویگری یکی از سریال‌های پر بازیگر شبکه نمایش خانگی است که علاوه بر ایران در ارمنستان، گرجستان و ترکیه هم تصویربرداری شده است. الیاس یالچینتاش، خواننده پرطرفدار ترکیه‌ای هم در این سریال حضور دارد.

آنطور که گفته شده مراحل تولید این سریال به پایان رسیده، اما مشخص نیست چه زمانی منتشر خواهد شد. «بی تو می‌میرم» هم در یک پلتفرم جدید منتشر خواهد شد.

نظر شما