شناسهٔ خبر: 66687178 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در آیین گرامیداشت مقام معلم در هنرستان های هنری های زیبای استان قزوین؛

قزوین، سرزمین بهشتی و مهد فرهنگ و هنر ایران زمین بوده است

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین محمد حسین اسماعیلی؛ مدیر کل برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بزرگداشت مقام معلم در هنرستان های هنرهای زیبا که چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در سالن مولانا مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برگزار شد،‌ عنوان داشت: بسیار خرسندم که بار دیگر این زمینه فراهم شد در این سرزمین بهشتی که مهد فرهنگ و هنر ایران زمین بوده است در خدمت شما اهالی هنردوست و هنرپرور استان قزوین باشم.
اسماعیلی گفت: سال گذشته ما فارغ التحصیلان هنرستان هنرهای زیبای دختران را در قزوین داشتیم و امسال اولین فارغ التحصیلان هنرستان هنرهای زیبای پسران را در قزوین شاهد هستیم.
وی افزود: اجراهایی که امروز دیدیم نشانگر این است که توانمندی ها و ظرفیت های بسیاری در این استان وجود دارد و واقعا جای تعجب داشت که سرزمینی  با این قدمت و تلالویی که در حوزه فرهنگ و هنر ایران داشته است از داشتن هنرستان هنرهای زیبا محروم بود و شکر خدا با کمک همه دوستان این مهم ایجاد شد و امیدواریم که این ریل گذاری صورت گرفته به خوبی و با موفقیت به پیش برود.
مدیر کل برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاداور شد:  اینکه طی دو دوره هنرجویان هنرستان های قزوین در جشنواره موسیقی فجر حضور یافته و خوش درخشیدند، بسیار جای خرسندی دارد و نشان از توان زاید الوصف این هنرجویان عزیز قزوینی است.
این مقام مسئول ادامه داد: ما یک طرح تحولی را در حوزه آموزش هنر طراحی کردیم و از دو سال گذشته تدوین این نقشه ی راه در دستور کار دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و هم اکنون در حال تکمیل و اجرا هست حتی اکنون بحث طرح تحولی هنرستان های هنرهای زیبا در دستور کار شورای عالی هنر قرار دارد و امیدواریم بتوانیم اتفاقات میمون و مبارکی را در حوزه آموزش و مراکز آموزش هنر رقم بزنیم. در این طرح تحولی، دغدغه های بسیاری در حوزه آموزش مطرح است. صدور مجوزها، به سامان کردن روال استاندارهای مهارتی و آموزشی در آموزشگاه های آزاد هنری، صدور مدارک معتبر بین المللی و ...از جمله این دغدغه هاست.
اسماعیلی خاطرنشان ساخت: شبکه ارزشمند آموزشگاه های آزاد هنری به عنوان یک ظرفیت بزرگ است و همچنین مراکز آموزش های مهارتی که به عنوان بدنه غیر دولتی و خصوصی در حوزه آموزش هنر در حال فعالیت هستند و البته هنرستان های هنرهای زیبا هم به عنوان تنها مراکز آکادمیک تخصصی که در مقاطع پایینتر از دانشگاه فعالیت دارند.
وی افزود: در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه آموزش توجه جدی شده است و در صدر سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های این وزارتخانه قرار گرفته است.
در ادامه مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در شش ماهه اول سال جاری استاندارهای آموزشی در آموزشگاه های هنری به ویژه در  آموزشگاه های موسیقی ابلاغ می شود تا این آموزشگاه ها نیز بتوانند طی یک فرایند مشخصی، گواهی‌های معتبر بین‌المللی صادر کنند.
مدیرکل آموزش وزارت ارشاد گفت : ساختارمندسازی هنرستان‌های هنرهای زیبا و به روز رسانی استانداردهای آموزشی در این هنرستان ها در دستور کار قرار دارد و از سال گذشته ما کارگروه‌های متعددی را برای به روز رسانی رشته‌های هنری هم در آموزشگاه‌ها و هم در هنرستان‌ها تشکیل داده ایم.
این مقام مسئول اظهار داشت: در حوزه پرورشی نیز طرح جامع پرورشی و تربیتی برای هنرستان‌های هنرهای زیبا تدوین شده و در بخش اعتبارات این هنرستان ها نیز سال گذشته آن را دو برابر افزایش دادیم و امسال نیز در تلاشیم که به آن بیفزاییم تا بتوانیم در بحث تعمیرات و تجهیزات آن ها کمک های شایانی داشته باشیم.
این مدیرکل وزارتی ابراز امیدواری کرد که بتوان در استان قزوین با کمک دوستان، کمبودهایی که در حوزه امکانات و تجهیزات هنرستان‌های هنرهای زیبا وجود دارد را بررسی و مرتفع سازیم.
اسماعیلی با تاکید بر حمایت از برنامه‌های آموزشی عنوان داشت: در حوزه تربیت مدرس و برگزاری دوره‌های تربیت مدرس برای هنرستان های دختران قول مساعد می دهیم که اساتید طراز اولی برا برپایی این دوره ها از تهران اعزام کنیم تا کمبود اساتید تخصصی به ویژه در حوزه موسیقی برای بانوان را برطرف نماییم.
وی در راستای تقویت آموزش هنر در استان قزوین گفت: اگر اداره کل و انجمن های هنری استان برای هنرمندان، مدیران آموزشگاه ها و هنرجویان هنرستان ها مستر کلاس هایی را برنامه ریزی کنند ما در خصوص تامین و اعزام اساتید طراز اول آن نیز قول همراهی و مساعدت خواهیم داد تا آموزش های هنری در استان قزوین جهش مثبتی را بیش از پیش داشته باشد.
مدیر کل برنامه‌ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ضمن تقدیر از همه معلمان به ویژه معلمانی که در حوزه آموزش‌های هنری تلاش و فعالیت دارند گفت: ما از سال گذشته برای اولین بار در کشور رویدادی را به عنوان "جایزه سرو ایرانی" ویژه تجلیل از معلمان هنر تعریف کردیم که پارسال در حوزه مدیران و معلمان هنرستان‌های هنرهای زیبا برگزار شد و امسال نیز ویژه معلمان و  مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری است؛ جشن هنر مطهر نیز امسال به صورت سراسری برای اولین بار در همه هنرستان‌های هنرهای زیبا در راستای تجلیل از مقام شامخ معلمان هنر برگزار شد.
وی در نهایت ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای همه هنرمندان ایران زمین به ویژه اهالی شریف فرهنگ و هنر استان قزوین از معلمان هنرستان های هنرهای زیبای دختران و پسران استان با اهدای لوح یادبودی تجلیل کرد.

 


سفر یکروزه محمدحسین اسماعیلی مدیرکل برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قزوین (بخش دوم)

سفر یکروزه محمدحسین اسماعیلی مدیرکل برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قزوین (بخش دوم)
سفر یکروزه محمدحسین اسماعیلی مدیرکل برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قزوین (بخش دوم) سفر یکروزه محمدحسین اسماعیلی مدیرکل برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قزوین (بخش دوم)

نظر شما