شناسهٔ خبر: 66686858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مفقودشدن۲ روستایی در سیلاب فریمان

۲ روستایی عصر روز گذشته ۲۶ اردیبهشت در جریان سیلاب فریمان مفقود شدند.

صاحب‌خبر -

 

مفقودشدن۲ روستایی در سیلاب فریمان

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون سیاسی فرماندار فریمان گفت: پنج روستای دهستان سنگ بست بخش مرکزی این شهرستان دیروز چهارشنبه در پی بارش شدید باران تحت تاثیر سیل قرار گرفتند و تاکنون ۲ نفر از اهالی محلی در جریان سیلاب مفقود شده اند.

امیر ذاکری حسن آباد افزود: روستا‌های المجق، هدایت آباد، موسی آباد، احمدآباد و بزجانی در دهستان سنگ بست دچار سیلاب شده و دستکم در این روستا‌ها ۲۰۰ منزل روستایی دچار آبگرفتگی و یا آسیب شده اند.

وی با بیان اینکه روستای ۱۲ خانواری المجق تخلیه شده است، گفت: ۲ نفر از اهالی که در حال عبور از مسیر سیلاب در منطقه سنگ بست بودند، تاکنون مفقود می‌باشند.

معاون سیاسی فرماندار فریمان با هشدار تداوم بارش باران در این شهرستان گفت: این سیل یک تراکتور و راننده اش را با خود برده بود که راننده نجات پیدا کرده است.

شهرستان فریمان با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر دارای چهار شهر و ۱۲۰ روستای با بیش از ۲۰ خانوار است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز اعلام کرد؛ جاده اصلی فریمان -مشهد قبل از محدوده «فرهادگرد» به علت وقوع سیلاب و ایمن نبودن مسیر تا اطلاع بعدی مسدود است.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از عصر سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی در استان فعال شده است، این سامانه تا اوایل هفته آینده بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

نظر شما