شناسهٔ خبر: 66686828 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حجت الاسلام حاجبی: نمایشگاه همتایابی به واکاوی دقیق از نیازهای اقتصاد دریامحور کمک‌ می‌کند

امام جمعه شهرستان قشم در حاشیه بازدید از نمایشگاه‌ بین المللی همتایابی اقتصاد دریامحور گفت: نمایشگاه همتایابی به واکاوی دقیق از نیازهای اقتصاد دریامحور کمک‌ می‌کند. امام جمعه شهرستان قشم در حاشیه بازدید از نمایشگاه‌ بین المللی همتایابی اقتصاد دریامحور گفت: نمایشگاه همتایابی به واکاوی دقیق از نیازهای اقتصاد دریامحور کمک‌ می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی همتایابی اقتصاد دریامحور قشم در جمع خبرنگاران اظهارداکشت: این نمایشگاه فرصت خوبی است تا واکاوی درستی از نیاز های اقتصاد دریامحور در قشم انجام شود و به نقاط قوت و ضعف رسیدگی شود‌.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه، اولین رویداد بین المللی اقتصاد دریامحور بوده است، افزود: ما باید به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل کنیم به خصوص به سخنان ایشان درباره تقویت اقتصاد ساحل نشینان که یک اقتصاد پویا و پایدار و نعمت خدادادی است و باید با برنامه ریزی دقیق این مسئله را به سرانجام برسانیم.

امام جمعه جزیره قشم ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی مبتنی بر جوامع محلی حلقه مفوده اقتصاد دریامحور است و باید به دنبال افرادی بود که سال های سال بوجود آورنده اقتصاد سالمی در جزیره بوده اند، وزارت‌ خارجه نیز اگر می‌خواهد دیپلماسی اقتصادی را به اوج برساند باید این دیپلماسی را مبتنی بر جوامع محلی پیش ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجبی اذعان کرد: فرهنگ مردم جوار دریا باید حفظ شود و یک اقتصاد دریامحور همسو با فرهنگ مردم ساحل نشین ایجاد شود.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: بهتر بود برای برگزاری این نمایشگاه اطلاع رسانی بیشتر و پیش نمایشگاه هایی نیز برگزار می شد تا بعضی از صنایع مهم که آشنایی با چنین رویداد هایی را نداشته اند نیز بتوانند در این نمایشگاه شرکت کنند در هر صورت این نمایشگاه برای تقویت اقتصاد مردم جزیره و کشور قطعا سودمند خواهد بود.

خبرنگار: راضیه سالاری

انتهای پیام/

نظر شما