شناسهٔ خبر: 66686298 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

بارش‌های سیل‌آسا در خراسان رضوی

صاحب‌خبر -

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی تا شامگاه یکشنبه در استان ادامه دارد، بنابراین توصیه می‌کنیم مردم علاوه بر مناطق کوهستانی و تفرجگاهی از تردد غیر ضروری داخل شهر نیز خودداری کنند.
رضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت مشهد پس از بارش اظهار کرد: میزان بارش در مشهد بسیار قابل توجه بود. در همین مدت کوتاه تقریبا ۳۸ میلی‌متر بارندگی داشتیم.
وی افزود: این بارندگی موجب آب‌افتادگی در زیرگذر میدان جهاد، بلوار نماز و پل شهید عباسپور شد. شدت بارش بسیار زیاد بود که مشکل داریم اما همکاران شهرداری مشغول هستند تا مشکل را برطرف کنند.
عباسی بیان کرد: در سطح استان در طرقبه- شاندیز بارش قابل توجهی داشتیم که متاسفانه ۲ خودرو گرفتار شدند. تگرگ قابل توجهی در این مناطق داشتیم که محصولات کشاورزی را از بین برده است. جاده انتهای سیدی دچار آب‌بردگی شده که با راهداری هماهنگ کردیم تا مرمت کنند.
رضا کاظمیان رئیس جمعیت هلال‌احمر کلات نیز با بیان اینکه همزمان با صدور سطح هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی نیروهای جمعیت هلال‌احمر این شهرستان به حالت آماده‌باش درآمدند، گفت: اکنون ۳ تیم در قالب ۱۵ نفر در حالت آماده‌باش هستند.
وی با اشاره به اینکه در روستاهای کالو و کرناوه که بین درگز و کلات هستند شاهد وقوع سیلاب هستیم، اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون خسارت خاصی نداشته‌ایم و بیشتر موارد مربوط به خسارت‌های وارد شده به جاده‌ها هستند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر کلات حجم سیلاب را بی‌سابقه دانست و عنوان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شاهد بارش‌های رگباری باران همراه با رعد و برق و بادهای نسبتا شدید در شهرستان کلات خواهیم بود.
وی با اعلام اینکه بر اساس آنچه اعلام شده این بارش‌های سیل آسا تا عصر جمعه با طوفان تندری همراه خواهد بود، گفت: اکنون تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در آماده‌باش کامل بوده و تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده‌اند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر کلات در ادامه از شهروندان به خصوص مسافران و گردشگران خواست از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات، به‌خصوص در مناطق گردشگری و ییلاقی خودداری کنند.
کاظمیان همچنین از ساکنین حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها درخواست کرد برای امنیت خاطر خود و خانواده نسبت به تخلیه منازل به خصوص در دره خشت سریع اقدام  کنند.
سرهنگ علیرضا رحیمی هم در خصوص وضعیت معابر سطح شهر مشهد پس از بارش باران اظهار کرد: وضعیت تردد در معابر سطح شهر مناسب نیست و در اکثر بزرگراه‌ها آبگرفتگی شدید داریم.

نظر شما