شناسهٔ خبر: 66686279 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

ایران‌خودرو بار دیگر قیمت هایما S۵ و هایما S۷ را افزایش داد + جدول اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران‌خودرو در ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، قیمت هایما S۵ و هایما S۷ را افزایش داد. هنوز اردیبهشت ۱۴۰۳ به پایان نرسیده است، اما ایران‌خودرو بار دیگر قیمت این دو خودرو را افزایش داده است. افزایش قیمت خودرو‌های مونتاژی ایران‌خودرو آن‌هم دوبار در یک‌ماه، موجب اعتراض مشتریان و ثبت‌نام‌کنندگان این خودرو خواهد شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران‌خودرو در ابتدای اردیبهشت‌ماه 1403، قیمت هایما S5 و هایما S7 را افزایش داد. هنوز اردیبهشت 1403 به پایان نرسیده است اما ایران‌خودرو بار دیگر قیمت این دو خودرو را افزایش داده است. افزایش قیمت خودروهای مونتاژی ایران‌خودرو آن‌هم دوبار در یک‌ماه، موجب اعتراض مشتریان و ثبت‌نام‌کنندگان این خودرو خواهد شد.
 
افزایش قیمت هایما S5 و هایما S7، دومین بار در اردیبهشت 1403:
ایران‌خودرو بار دیگر قیمت هایما S۵ و هایما S۷ را افزایش داد + جدول اردیبهشت ۱۴۰۳
مطابق آن‌چه در جدول بالا می‌بینیم، قیمت هرکدام از دو کراس‌اوور مونتاژی هایما توسط ایران‌خودرو بیش از 100 میلیون تومان گران شده‌اند. این افزایش قیمت بدون تردید تأثیر نامطلوبی بر بهای این دو خودرو در بازار آزاد نیز خواهد داشت. هم‌اکنون بهای هایما S5 در بازار آزاد یک میلیارد و 473 میلیون تومان است. انتظار داریم با افزایش قیمت کارخانه، بهای این خودرو به محدوده 1.5 میلیارد تومان یا فراتر از آن برسد. هایما S5 درحال‌حاضر رقیبی برای خودروهای تیگارد X35 و ام‌وی‌ام X55‌ پرو محسوب می‌شود. تیگارد X35 در بازار آزاد از هایما S5 ارزان‌تر است و ام‌وی‌ام X55 نیز با قیمتی بیشتر از هایما اس 5 در بازار آزاد معامله می‌شود. البته هر دو رقیب هایما S5 با شرایط فروش اقساطی فروخته می‌شوند؛ درحالی‌که ایران‌خودرو کراس‌اوورش را تنها به روش نقدی می‌فروشد.
 
افزایش شدید بهای هایما اس 5، باعث شده است تا این خودرو فاصله قیمتی اندکی با هایما S7 داشته باشد. اختلاف قیمت این دو خودرو تنها 20 میلیون تومان است که در این محدوده قیمتی رقم چندان چشمگیری به حساب نمی‌آید. ایران‌خودرو در گذشته نیز بارها قیمت هایما S7 و هایما اس 5 را در نزدیک یکدیگر قرار بود؛ اقدامی که موجب تخریب بازار هایما S5 شد. درواقع مشتریان در این محدوده قیمتی، هیچ توجیه اقتصادی و منطقی برای خرید هایما S5 ندارند و ترجیح می‌دهند مدل قوی‌تر، گران‌تر و مجهزتر هایما S7 را خریداری کنند.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما