شناسهٔ خبر: 66686169 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش تصادفات نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در کنار افزایش ایمنی راه‌ها و تجهیز خودرو‌ها بخصوص خودرو‌های ساخت داخل برای کاهش تصادفات نیاز به فرهنگ سازی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

امروزه به علل مختلف از جمله رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، کیفیت پایین خودرو‌ها و جاده‌های نا ایمن، بروز تصادفات و حوادث رانندگی با شدت‌های متفاوت به امری اجتناب ناپذیر تبدل شده است. به جرأت می‌توان گفت که هیچ تصادفی رخ نمی‌دهد، مگرآنکه یک تخلف یا بی نظمی رخ داده باشد.

سرهنگ ذاکری منش رئیس پلیس راه استان قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری استان قزوین گفت: علت اصلی تصادفات در استان عدم توجه به جلو است که هفت درصد هم به علت خستگی راننده بوده است.

سرهنگ ذاکری منش گفت: برای آزادراه قزوین - زنجان پروژه‌ای تعریف شد و بیش از ۱۳ نقطه ورود غیرمجاز به این آزادراه مسدود شد و در خصوص ساماندهی مراکز خدماتی رفاهی هم اقداماتی انجام شده است. برخورد پلیس با بر اساس قوانین صورت می‌گیرد و کد جریمه‌ها را برای خودرو‌های متخلف در نظر می‌گیرند. بهتر است مردم به این باور برسند که تخلف نکنند. رانندگانی که چند بار مرتکب تخلفات حادثه ساز شوند در کلاس‌های توجیهی حضور می‌یابند و در ادامه درج در سابقه آنان صورت می‌گیرد.

سرهنگ ذاکری منش گفت: هرچه خودرو‌ها مجهز به استاندارد‌های بین المللی باشند و ایمنی راه‌ها و رفتار مناسب رانندگی در کاهش تصادفات و در ادامه حفظ جان سرنشینان موثر است. ما انتظار داریم از تمامی دستگاه‌ها در فرهنگ سازی نسبت به پیشگیری از تصادفات همکاری کنند.

ذاکری منش گفت: با مسدود شدن نقاط غیرمجاز ورود به آزادراه در این زمینه تصادفات به صفر رسیده است. حدود ۵۰ درصد تصادفات فوتی و جرحی در آزادراه‌ها اتفاق می‌افتد.

سرهنگ آسیایی رئیس پلیس راهور استان هم گفت: ۳۸ درصد تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری مربوط به عابران پیاده و ۴۶ درصد هم مربوط به موتورسیکلت است. کمبود پل عابرگذر و استفاده از نقاط کور توسط عابرین پیاده از بیشترین عوامل است.

سرهنگ آسیایی افزود : بیش از ۵۵ درصد و ۲۷ درصد از تصادفات در شهرستان البرز در داخل شهر منجر به فوت بوده است و بیشترین تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۲ است.

وی اضافه کرد: باید قبول کنیم که مبالغ جریمه‌ها واقعا بازدارنده نیست. با پیگری‌های صورت گرفته مبلغ افزایش جریمه‌ها در مجلس تصویب شده، اما به پلیس ابلاغ نشده است.

نظر شما