شناسهٔ خبر: 66686122 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با «شهروند»

درخشان: استقلال استرس دارد!

داوران در هفته‌های پایانی لیگ برتر نباید اشتباهی داشته باشند

صاحب‌خبر -

  [ شهروند ]  حمید درخشان، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، درباره شرایط این روزهای سرخ‌پوشان پایتخت و رقابت سرخابی‌ها بر سر کسب عنوان قهرمانی گفت: «الان پرسپولیس شکل خوبی دارد و امیدوارم همچنان این روند ادامه داشته باشد و پس از پایان کار،‌ از اتفاقات ارزیابی خوبی داشته باشیم و ببینیم نقاط قوت و ضعف کجا بوده است تا برای سال آینده برنامه‌ریزی خوبی را رقم بزنیم. استقلال و پرسپولیس در حال حاضر با هم رقابت می‌کنند و کسانی که برای بازی‌های دو تیم داوری خواهند کرد، باید اشتباهی نداشته باشند و قضاوت عادلانه و درستی را انجام دهند. این مسأله باعث می‌شود اعتبار داوران بالا برود و حق به حق‌دار برسد.»

با پایان یافتن هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال،‌ رقابت جذاب و دیدنی سرخابی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی همچنان ادامه دارد. آبی‌پوشان پایتخت با یک امتیاز اختلاف نسبت به رقیب سنتی خود،‌ در جایگاه اول جدول قرار دارند و همه چیز معطوف به هفته‌های باقیمانده مسابقات است و باید دید در این رقابت حساس کدام تیم جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.
با پیروزی استقلال مقابل فولاد، پرسپولیس دوباره به رده دوم برگشت تا برای رسیدن به قهرمانی محکوم به پیروزی در هر سه بازی باقیمانده‌اش باشد و همچنان امیدوار بماند که استقلال در سه هفته آخر امتیاز از دست بدهد. پرسپولیس در سه بازی پایانی به ترتیب مقابل استقلال خوزستان، شمس‌آذر قزوین و مس‌رفسنجان قرار خواهد گرفت، در حالی که استقلال باید مقابل نساجی قائمشهر، گل‌گهر سیرجان و پیکان مصاف دهد. روی کاغذ تقریبا شرایط برابر است، اما پیروز نشدن گل‌گهر در هفت بازی متوالی اخیرش و سه باخت پشت‌سر هم پیکان باعث شده هواداران پرسپولیس تصور کنند اگر قرار باشد استقلال امتیازی از دست بدهد، تنها در قائمشهر اتفاق خواهد افتاد و در واقع سخت‌ترین بازی حریف مستقیم‌شان در هفته بیست‌وهشتم مقابل نساجی خواهد بود که برای بقا می‌جنگد.
حمید درخشان، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگویی که با «شهروند» داشت، درخصوص شرایط این روزهای شاگردان اوسمار صحبت‌های مختلفی به میان آورد. او معتقد بود سرخ‌پوشان اگر تمرکز و تلاش خوبی داشته باشند، شانس خود را برای قهرمانی بالاتر خواهند برد و تاکید داشت که برای بازی‌های باقیمانده سرخابی‌ها داوران نباید اشتباهی داشته باشند تا درنهایت حق به حق‌دار برسد.

آقای درخشان تا اینجای کار، رقابت‌ سرخابی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی را چطور دیدید؟
خوب است که این دو تیم در کنار هم رقابت کنند تا به قهرمانی برسند. مهم این است که با تلاش و تمرکز بالاتر، شانس برای پرسپولیس بیشتر می‌شود. سرخ‌پوشان پایتخت در هدر ندادن فرصت‌های گل باید توجه داشته باشند تا سه امتیاز مسابقات را به دست بیاورند. این می‌تواند پرسپولیس را به قهرمانی نزدیک کند. شاگردان اوسمار دارند حریفی را تعقیب می‌کنند که استرس از دست دادن امتیاز را دارد. به طور کلی دو تیم در حال رقابت هستند و کسانی که برای بازی‌های دو تیم داوری خواهند کرد، نباید اشتباهی داشته باشند و باید قضاوت عادلانه‌ و درستی را انجام دهند. این کار باعث می‌شود اعتبار داوران بالا برود و حق به حق‌دار برسد.

مدت‌ها بود که شاهد چنین کورسی میان سرخابی‌ها نبودیم و اینقدر این دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی به هم نزدیک نبودند. در زمان شما چنین کورسی برای قهرمانی وجود داشت؟
زمان ما رقابت همیشه فاصله‌دار بود، اما امسال لیگ از شروعش نوسانات مختلفی را تجربه کرده است. در اول فصل، سپاهان خیلی خوب شروع کرد، اما با مشکلاتی مواجه شد و نتوانست از آن خارج شود. این جذابیت فوتبال است که ما شاهد این اتفاقات هستیم. امسال سالی شد که سرخابی‌ها در کورس قهرمانی هستند و کسی به آنها نمی‌رسد. این یکی از جذابیت‌های رقابت‌های لیگ برتر است و کورس سرخابی‌ها اتفاقات جذابی را رقم زده است.

پرسپولیس در این فصل از مسابقات از نظر شما عملکرد مطلوبی داشته است؟
کم‌وکاستی‌هایی بوده و اول فصل مشکلاتی در یارگیری‌ها و انتخاب سرمربی وجود داشت. الان پرسپولیس شکل خوبی دارد که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم با ارزیابی‌ اتفاقات، نقاط قوت و ضعف را بسنجیم تا با یک برنامه‌ریزی خوب، عملکرد قدرتمندانه‌ای در فصل آینده مسابقات داشته باشیم.

در صورت قهرمان نشدن پرسپولیس در این فصل از مسابقات، آیا با ماندن اوسمار روی نیمکت پرسپولیس موافق هستید؟
امیدوارم پرسپولیس در وهله اول قهرمان شود، اما در غیر این صورت باید آنالیز خوبی برای این مربی صورت بگیرد تا چارچوب درستی برای آینده پرسپولیس رقم بخورد.

استقلال و پرسپولیس سه بازی دیگر تا پایان مسابقات فرصت رقابت دارند، فکر می‌کنید در این بازی‌های باقیمانده، کار کدام تیم در مصاف با رقبا راحت‌تر خواهد بود؟
هر دو تیم کار سختی در پیش دارند. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، باید از سدهای پیش‌روی خود بگذرد. همه تیم‌هایی که سرخابی‌ها با آنها بازی‌ دارند، رقیب هستند و باید طوری برنامه‌ریزی کرد تا پرسپولیس مقابل رقبای خود عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد. تیمی که شرایط بهتری داشته باشد، در پایان می‌تواند به موفقیت برسد.

به عنوان سوال پایانی، آیا امیدوار به قهرمانی پرسپولیس در این فصل از مسابقات هستید؟
اگر اتفاقات بدی رقم نخورد و دیگران دخیل نباشند، شرایط پرسپولیس خوب است و می‌تواند از این فرصت استفاده کند. امیدوارم پرسپولیس در پایان کار بتواند عملکرد موفقیت‌آمیزی از خود برجای بگذارد و به قهرمانی برسد.

نظر شما