شناسهٔ خبر: 66686024 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

هلال‌احمر در حال امدادرسانی به سیل زدگان خراسان رضوی/ تاکنون ۱۲ نفر در سیل مفقود شده اند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان خراسان رضوی خبر داد وفت: تاکنون ۱۲ نفر در سیل مفقوده شده اند و امدادگران هلال احمر در حال امدادرسانی به متاثرین از سیل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمودی رئیس سازمان امداد و نجات گفت: بر اثر وقوع سیل در استان خراسان رضوی طی امروز چهارشنبه شهرهای تربت جام، درگز، نیشابور، مشهد، فیروزه، خواف، فریمان و بینالود متاثر از این پدیده جوی شده اند.

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون ١٢ نفر بر اثر وقوع سیل مفقود شده اند. آب تجمع شده در ٥٠ باب منزل مسکونی تخلیه و به ۲۳۱ نفر امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: هلال احمر در حال حاضر اقدام به توزیع اقلام بهداشتی و زیستی در بین متاثرین از سیل در شهرستان‌های استان خراسان رضوی کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ تیم عملیاتی به استعداد ٢٣ خودرو عملیاتی در حال امدادرسانی به متاثرین از سیل هستند.

وی گفت:  طبق آخرین اخبار دریافتی ۲ نفر در میدان انقلاب و ۲ نفر دیگر نیز در خیابانهای نزدیک بلوار سیدی مشهد بر اثر گرفتار شدن در سیلاب جان خود را از دست داده اند.

محمودی گفت: طبق گزارشات دریافتی سه نفر در روستای میرآباد نیشابور، سه نفر در روستای کوکیان در نزدیکی سد طرق مشهد، سه نفر در روستای سرمایه ملک آباد در مشهد و سه نفر در منطقه احمد آباد شهرستان فریمان مفقود شده اند.

محمودی خاطرنشان کرد: ۷۴ نفر در حال امدادرسانی به حادثه دیدگان سیلاب هستند. هفت تیم هلال‌احمر نیز در حال تخلیه آب در میدان انقلاب مشهد هستد. امدادرسانی به مردم و افراد درگیر سیلاب همچنان در حال انجام است.

شایان ذکر است؛ بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از عصر دیروز، سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی در استان فعال شده است، این سامانه تا اوایل هفته آینده بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

نظر شما