شناسهٔ خبر: 66685930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جهاددانشگاهی:

ورود مساله محور جهاددانشگاهی برای حل مشکلات آذربایجان‌غربی

مرتضی نبی زاده

رئیس جهاددانشگاهی در نشست با روسای دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی از ورود تخصصی این نهاد برای حل مشکلات استان سخن گفت و افزود: مسئولان‌ این استان خواستار ارائه راهکاری علمی توسط جهاددانشگاهی و حمایت از این نهاد در پیشبرد طرح‌های مساله محور شدند.

صاحب‌خبر -

دکتر حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی، ۲۶ اردیبهشت ماه در نشستی با روسای دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی که در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد، با اشاره به شعار سال و لزوم عمل به منویات رهبری در خصوص مشارکت مردم در تولید گفت: جهاددانشگاهی از توان بخش خصوصی برای انجام کارهای مختلفی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه در دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مسئولین استانی انتظار حمایت و ورود تخصصی جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف داشتند، گفت: در بخش کشاورزی و فرهنگسازی حرکت از کشت محصولات پر آب بر به سمت کشت محصولات کم آب بر و گیاهان دارویی، همچنین کمک به احیای دریاچه ارومیه بخشی از حوزه‌هایی بود که مسئولان‌ این استان خواستار ارایه راهکاری علمی جهاددانشگاهی و حمایت از این نهاد در پیشبرد طرح های مساله محور شدند. 

رئس جهاد دانشگاهی در ادامه حفر چاه‌های غیر مجاز، کشت محصولات پر آب بر را از معضلاتی دانست که باعث شده استانی حاصلخیز با مشکل کم آبی مواجه شود، افزود: جهاددانشگاهی دارای بزرگترین پژوهشکده گیاهان دارویی است و می‌تواند در این حوزه یاری‌گر استان باشد. 

دکتر مسلمی نائینی گفت: با توجه به ظرفیت استان در موضوعات مختلف کشاورزی، فرهنگی و... باید در جهت حل مشکلات و معضلات موجود کار پژوهشی انجام شود. 

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت، سالمندی را معضلات پیش روی کشور دانست و گفت: با توجه به ظرفیت جهاددانشگاهی در بخش رویان و درمان ناباروری، سالانه مراجعین متعددی از داخل و خارج از کشور جهت درمان ناباروری به پژوهشکده‌های رویان و مراکز وابسته به درمان ناباروری این نهاد مراجعه می‌کنند. 

دکتر مسلمی‌نائینی با بیان اینکه تاکنون جهاددانشگاهی به دستاوردها و توفیقات درخشانی دست یافته است، افزود: تولید مته‌های حفاری نفتی، دکل‌های مخابراتی، مراکز رویان و کنفرانس سلول‌های بنیادی بخشی از دستاوردهای این نهاد انقلابی است. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی افزود: توجه به مسائل تربیتی باید از سنین پایین و مهدکودک‌ها آغاز شود. 

همچنین محمد حسن جوادی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه نیز در این نشست گفت: جهاددانشگاهی همواره از پیش قراولان اجرای همه اهداف و آرمان‌هایی که انقلاب در سطح دانشگاه داشته است، بوده و در عرصه علم و دانش همواره کارنامه درخشانی دارد. 

جوادی با بیان اینکه روز به روز بر شکوفایی این نهاد مقدس که مولود انقلاب است، افزوده می‌شود، گفت: جهاددانشگاهی در عرصه علم، پژوهش، فرهنگی ارتباط با صنعت، مهارت آموزی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گام‌های ارزشمندی برداشته است. 

جوادی ادامه داد: علاوه به تاثیرگذاری جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس، امروزه این نهاد انقلابی به تحولات و دستاوردهای شگرفی در عرصه پزشکی، علوم انسانی، فرهنگی، عرصه کارافرینی دست یافته و با طرح‌های جدید، عهده دار مسئولیت‌های ارزشمندی است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه همواره بین دانشگاه ارومیه و جهاددانشگاهی پیوند و ارتباط عمیقی وجود داشته است، گفت: تعاملات بین این دو نهاد همیشه مکمل و متمم بود و همچنان این همکاری ادامه دارد و در حوزه‌های مختلف همسو با هم کار می‌کنند. 

وی در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم تحولات مثبتی در دانشگاه ارومیه رخ داده است، گفت: در دولت سیزدهم پیوند دانشگاه با جامعه و عرصه‌های نواوری بی‌سابقه است. همچنین توجه به دیپلماسی علمی و جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه ارومیه بخشی از تحولات است. 

جوادی تاکید کرد: ارتباط قوی بین صنعت و دانشگاه برقرار است و در این راستا کمبودها و نیازهای بخش صنعت احصا شده و تعاملات اثر بخش دانشگاه و صنعت نتایج ارزشمندی را به‌دنبال داشته است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر دانشجو در رشته‌های مختلف در ۱۰ دانشکده مشغول تحصیل هستند، گفت: طی دو سال اخیر در راستای رفاه دانشجویی، ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز خوابگاه برای ۴ هزار دانشجوی خوابگاهی هزینه شده است. 

وی ادامه داد: در راستای جوانی جمعیت نیز پروژه خوابگاه متاهلی با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال ساخت است تا ماموریتی که در قانون جمعیت بر عهده وزارت علوم گذاشته شده عملیاتی کنیم.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ۲۶ اردیبهشت، رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه در دومین روز سفر به استان آذربایجان غربی نشست صمیمانه‌ای با جهادگران این استان برگزار کرد. در این نشست تعاملی اعضای این واحد سازمانی جهاددانشگاهی نقطه نظرات، پیشنهادها و مشکلات خود را مطرح کردند و رییس این نهاد نیز از برنامه‌ها برای ارتقای وضعیت جهادگران سخن گفت. 

انتهای پیام

نظر شما