شناسهٔ خبر: 66685907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معاون وزیردفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:

ایران در ساخت پهپاد و موشک به هیچ کشوری وابسته نیست

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه تمامی تهدید‌ها را بنا بر فرمایش رهبر انقلاب به فرصت تبدیل می‌کنیم، گفت: در ساخت پهپاد‌ها و موشک به هیچ کشوری وابسته نیستیم و پهپاد‌های تولید ایران به مدت شش تا هفت ساعت بستگی به موقعیت‌های مختلف در آسمان پرواز می‌کند تا به هدف خود برسد. 
به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ افشین خواجه‌فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح روز گذشته در دهمین کنگره انجمن علوم صوتی ایران، با اشاره به اینکه کشور ما در حوزه علمی سابقه درخشانی دارد و باید از آن برای رسیدن به آینده روشن استفاده شود، اظهار داشت: فرماندهی معظم کل قوا به صورت ویژه و خاص نسبت به اینکه ما باید نقش خود را در حوزه تمدن‌سازی داشته باشیم، تأکید دارند. وی درباره اهمیت تمدن‌سازی در حوزه هوایی افزود: حوزه‌های اعتقادی، اخلاق، رسوم و علم، دانش و پیشرفت شاخص‌های یک تمدن است. در دنیا برای همه این موارد شاهد مثال‌هایی داریم که تقریباً بی‌بدیل و در حد دو یا سه تمدن است. 
معاون وزیر دفاع گفت: ما متأثر از تحریم‌ها هستیم و دشمن دنبال این است که تمدن اسلامی نباید برجسته شود. اگر تمدن اسلامی برجسته شود آن‌گاه بسیاری از حوزه‌های غیر انسانی بشریت باید خود را پالایش و بسیاری از حوزه‌های استعماری و استکباری جهان باید در راهبرد‌های خود تجدید نظر کنند. خواجه‌فرد افزود: به طور قطع حوزه علم و فناوری جزو حوزه‌هایی است که از نظر دشمن نباید در کشور ما توسعه پیدا کند. اما، دشمن سبب و اسباب را به نادرستی تشخیص داد، چون استنباط دشمن این بود که تحریم‌های مختلف اقتصادی، علمی و فناوری مسیر پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران را کم‌رمق می‌کند ولی آنچه رهبر انقلاب فرمودند که به طور قطع تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنیم، امروز رخ داده است. وی تأکید کرد: البته ما به وضعیت فعلی راضی نیستیم و برای دستیابی به آینده نسبت به شرایط فعلی بیشتر تلاش می‌کنیم. 
سرتیپ خواجه‌فرد تأکید کرد: هنگامی که حدود ۱۵ تا ۱۶ سال قبل تهدید امریکا در منطقه جدی شده بود و اعلام می‌کرد همه گزینه‌ها روی میز است و بار‌ها تأکید می‌کرد که در همه حوزه‌ها برتری دارد و تهدیدات را برجسته‌سازی می‌کرد یکی از مسئولان برجسته نظامی کشور گفته بود که اگر دشمن بخواهد کاری انجام بدهد نمی‌توانیم تسلط هوایی را برقرار کنیم، چون امریکا از نظر مادی در حوزه تجهیزات نیروی هوایی یکی از قدرتمندترین کشورهاست منتها نباید آسمان را از دست بدهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما