شناسهٔ خبر: 66685801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۲۲ تیم عملیاتی در حال ارائه خدمات | کمک رسانی از خراسان جنوبی و سمنان به خراسان رضوی

با اینکه بحران آبگرفتگی و وقوع سیلاب در برخی از شهرهای استان خراسان رضوی فروکش کرده است، اما به دلیل تداوم در بارندگی تیم های امدادی سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در حال آماده باش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، ۲۲ تیم عملیاتی در حال ارائه خدمات هستند که ۲۱ خودرو امدادی و یک خودرو ارتباطی را شامل می شود. بابک محمودی به همشهری می گوید: «از استان های سمنان و خراسان جنوبی هر یک ۵ تیم عملیاتی به خراسان رضوی اعزام شدند.» او تاکید می کند: «البته نه به این دلیل که نیاز است، بیشتر جهت احتیاط و اینکه بارندگی ادامه دارد. تیم های عملیاتی ما هم ساعت به ساعت افزایش پیدا می کند.»

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور می گوید: «اقلام متنوعی مانند چادر امدادی، پتو، موکت، نایلکس، ست ظروف، آب معدنی، انواع کنسرو، برنج، خرما و... در بین برخی خانواده هایی که خانه هایشان را آب گرفته و در حال حاضر شرایط مساعدی ندارند، توزیع شده است.»

او یادآور می شود: «تاکنون ۲۶۵ خانواده تحت حمایت تیم های عملیاتی قرار گرفته اند. زیرا این خانواده ها به دلیل سیلاب و آبگرفتگی دچار مشکلاتی شده و برخی از این خانواده ها به جای امن منتقل شدند.»

به گفته بابک محمودی، بارندگی ها شهرهای مشهد، نیشابور، فریمان، بینالود و خواف را با بحران مواجه کرده و برخی از روستاهای این شهرها نیز آسیب دیده اند.

نظر شما