شناسهٔ خبر: 66685498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس

سیلاب ۴ شهرستان تا ساعاتی دیگر به سرخس می‌رسد/سرخسی‌ها از منازل خارج نشوند

معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس گفت: بارندگی‌های مشهد، طرقبه، رادکان، چناران در مسیر است و طی ساعات آینده به سرخس خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

محمد رفیعی در گفت و گو با ایسنا گفت: مسیلی که منتهی به رودخانه تجن می‌شود از مسیر کشف رود به سمت سرخس می‌آید که حاصل بارندگی‌های مشهد، طرقبه، رادکان، چناران است.

وی با بیان اینکه سیلاب این شهرستان‌ها در مسیر بوده و طی ساعات آینده به سرخس خواهد رسید، اظهار کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمامی نیروهای ستاد مدیریت بحران در آماده‌باش کامل و در حال انجام تدابیر لازم هستند.

معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا سیل بدون خرابی از شهرستان عبور کند و آسیبی نداشته باشیم، گفت: مقداری روان آب‌های حاصل از بارندگی‌های در خود روستاها و منطقه بوده که خوشبختانه در روستاهای بخش مرزداران خرابی به بار نیاورده و فقط مقداری نفوذ آب به داخل منازل روستایی داشته‌ایم.

وی افزود: از بارندگی‌های قبلی که در روستاهای بخش مرزداران داشته‌ایم تعدادی از خانه‌های خشت و گلی با سقف چوبی به دلیل ناامن بودن خالی از سکنه شده‌اند و با توجه به بارندگی‌های اخیر از آن منازل استفاده نمی‌شود.

رفیعی با بیان اینکه در مجموع ۱۲ خانه ناامن در بخش مرزداران توسط نیروهای هلال‌احمر و بنیاد مسکن در سیلاب قبل شناسایی و تخلیه شده‌اند، خاطرنشان کرد: تمامی این خانوارها اسکان موقت داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه حادثه جانی و جرحی تاکنون از سیلاب اخیر در شهرستان نداشته‌ایم و امیدواریم مردم هم نکات ایمنی را بیشتر مدنظر داشته باشند.

معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس خاطرنشان کرد: به سایر روستاها آماده‌باش اعلام شده و آمادگی اسکان اضطراری برایشان فراهم شده تا در صورتی که روان آب بسیاری داشته باشند برای اسکان موقت با مشکلی مواجه نباشند.

وی با بیان اینکه روستاهایی که در حاشیه کشف رود هستند از جمله آق دربند، شلغمی، شوریجه، پدلی، باغک و... بیشتر مورد تهدید سیلاب هستند.

رفیعی با اشاره به اینکه تدابیر اولیه از ماه‌ها قبل با بازگشایی پل‌ها انجام شده است و الان هم با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها کانال‌هایی که منتهی به مسیر شهر سرخس هستند مدیریت می‌شود تا دبی خارج از عرفی وارد آنها نشده و شهر دچار آب‌گرفتگی نشود.

وی گفت: تلاش می‌شود سیلاب از مسیر رودخانه تجن وارد رودخانه اصلی شده تا کمترین خسارت را در سطح شهرستان داشته باشیم. خوشبختانه تا این لحظه مشکل خاصی به زیرساخت‌های شهرستان وارد نشده است.

معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم از ترددهای غیرضروری را در جاده‌های درجه یک و دو و فرعی به حداقل برسانند، همچنین به دلیل اینکه از مسیر جاده صالح‌آباد به سرخس سیلاب رد می‌شود و جاده را قطع می‌کند خواسته شده ترددها محدود شود تا خطرات جانی در مسیر نداشته باشیم.

رفیعی از شهروندان خواست: هنگام وقوع سیلاب از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه جداً خودداری کنند و تحت هیچ شرایطی به تماشای روان آب و سیلاب‌ها نروید.

انتهای پیام

نظر شما