شناسهٔ خبر: 66685399 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نمایشگاه کتاب در ۷ روز ۳۱۲ میلیارد تومان فروش داشت

هفتمین نشست خبری نمایشگاه کتاب تهران با حضور علی رمضانی سخنگوی این دوره در ستاد اجرایی مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه روند رو به رشدی را در تعداد بازدیدکنندگان داشتیم گفت: از روز گذشته روند افزایشی حضور در نمایشگاه سرعت گرفته است و نمودار حضور مخاطبان به طور قابل توجه بالا رفت و روند تخلیه طولانی شد.

وی با بیان اینکه در روز هفتم مخاطبان نقاط قوت و ضعفی را بیان کردند اظهار داشت: در روز هفتم از مردم سوال شده است که قیمت کتاب‌ها را در بخش حضوری رضایت بخش می‌دانند یا خیر؟ که بیش از ۷۲ درصد اعلام کردند، رضایت بخش نیست.همینطور ۳ نقطعه ضعف را مردم بیان کردند، اول محدودیت ساعت، قیمت بالا و شلوغی برخی از غرفه‌ها است و سه نقطه قوت را هم نصب رمزینه‌ها بر سر غرفه‌ها، سهولت دسترسی به نمایشگاه با مترو و غرفه‌های امانات در نزدیک هر سالن بوده است و پیشنهاد دادن که تخفیف‌ها بیشتر شود.

رمضانی در ادامه اظهار داشت: برای رفع مشکلات کمیته ناشران داخلی گفتگویی‌های را برای قیمت انجام خواهد داد تا مخاطبان به راحتی خرید کنند. امروز هم میزبان رئیس قوه قضائیه بودیم که وی  نزدیک به ۲ ساعت در نمایشگاه حضور داشتند و در انتها به غرفه فلسطین سر زدند و می‌گفتند که ۲ ساعت برای بازدید کم است.

سخنگوی نمایشگاه با بیان اینکه نشست‌های متنوعی در نمایشگاه برگزار می‌شود اظهار داشت: نشست‌های فرهنگی امروز ۳۹ مورد است که با ۹۴ چهره در سراهای ۸ گانه برگزار می‌شود و مجموعا ۱۹۵ برنامه برگزار شده است و با امروز ۲۳۴ عنوان برنامه برای رده‌های سنی مختلف برگزار شده و خواهد شد.

رمضانی حجم فروش نمایشگاه را اینطور می‌گوید: گزارش فروش تا پایان ۲۵ اردیبهشت‌ماه در بخش حضوری مجموعا ۲۱۶ میلیارد تومان که از این عدد ۱۴۲ میلیارد تومان از درگاه رسمی و ۷۴ میلیارد تومان کارت به کارت بوده است.

در بخش مجازی هم  مجموعا ۹۶ میلیارد تومان به فروش رسیده است که از عدد ۶۵ میلیارد تومان را ناشران و ۳۱ میلیارد تومان را هم کتابفروشان ثبت کرده‌اند و تا پایان روز هفتم مجموع فروش ۳۱۲ میلیارد تومان رسیده است. البته تعداد نسخه‌های به فروش رسیده ۵۴۵ هزار عدد بوده است. مجموعا تعداد ۶۷ هزار ۷۰۰ بسته تا ظهر امروز به دست مخاطبان بخش مجاری رسیده است.

نظر شما