شناسهٔ خبر: 66685295 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نصب دوربین در تعداد زیادی از شعبه های دادسراها و محاکم

سخنگوی قوه قضائیه گفت: به منظور پوشش صوتی و تصویری فرایند رسیدگی به پرونده‌های قضایی تاکنون در تعداد زیادی از شعبه‌ها دوربین نصب شده است.

صاحب‌خبر -

نصب دوربین در تعداد زیادی از شعبه های دادسراها و محاکم

اصغر جهانگیر،سخنگوی قوه قضائیه امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ در دومین نشست خبری خود به‌عنوان سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره آخرین وضع نصب دوربین در همه دادسرا‌ها و محاکم به‌منظور ثبت و نظارت بر فرآیند دادرسی که در سند تحول نیز قید شده است، و این که قرار بود تا سال گذشته این طرح به طور کامل اجرا و در شعب دادگاه دوربین نصب شود، گفت: بر اساس آنچه که در سند تحول و تعالی تاکیده شده است، در حال حاضر در بهترین شرایط از نظر ضبط صوت در محاکم هستیم و تقریبا همه شعب دادگاه‌ها از امکانات مطلوبی برای پوشش صوتی و تصویری برخوردار هستند و بخش کوچکی از محاکم ممکن است پوشش تصویری نداشته باشند. امیدواریم در سال جاری با تامین امکانات لازم بتوانیم، تا ماه‌های آینده شاهد پوشش صد درصدی محاکم باشیم.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: این بدان معنا نیست که در بخش‌هایی از پرونده که ضرورت داشته باشد، تصویری برداری انجام نشود؛ امروزه در همه محاکم مرتبط با پرونده‌های مهم، صوت و تصاویر ضبط می‌‎شود و با قاطعیت اعلام می‌کنیم، آن چیزی که در قانون و سند تحول به آن اشاره شده است در وضع راضی کننده‌ای قرار دارد.
وی گفت: گرچه قانون‌گذار اجازه ضبط صوت را داده است، اما برای ضبط تصویر، تشخیص قاضی دادگاه لازم است؛ اما در هر صورت وسایل صوتی و تصویربرداری فراهم است. جهانگیر افزود: درباره آن بخش کوچکی که هنوز امکانات لازم را ندارند هم امیدوارم امکانات لازم فراهم شود.

نظر شما