شناسهٔ خبر: 66685246 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کم‌توجهی به نقش مردم در حوزه بهره‌وری در برنامه هفتم توسعه

روح‌اله قیطاسی

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در برنامه هفتم توسعه به نقش مردم در افزایش بهره‌وری توجه جدی صورت نگرفته و به نظر می رسد رویکرد تقلیل‌‎گرایانه در این باره شکل گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ فتح الله بیانی عضو هییت علمی دانشگاه علم و صنعت امروز درپنل بهره برداری برنامه هفتم در حاشیه نوزدهمین کنفرانس مهندسی صنایع که در دانشگاه امیرکبیربرگزار شد،اظهار کرد: پیش از برنامه ریزی برای رسیدن به بهره‌وری، باید تجربه‌ برنامه ششم توسعه را بررسی کرد، منکر زحمات و تلاش های صورت گرفته نیستم اما باید بررسی که میزان تحقق بهره‌وری در برنامه گذشته به جه میزان بوده است.

وی افزود: باید اذعان کرد در برنامه هفتم توسعه شرایط اجرایی برای رسیدن به هدف گذاری در این خصوص دیده نشده است،‌ شرح مسئولیت‌ها دچار آشفتگی است و یک حوزه مشخص برای رسیدن به این هدف‌گذاری وجود ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه عمده برنامه بهره‌وری مربوط به بهره‌وری نظام اداری است،‌ عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه به نقش مردم در افزایش بهره‌وری توجه جدی صورت نگرفته است و به نظر می رسد رویکرد تقلیل‌‎گرایانه در این خصوص شکل گرفته است.

وی افزود: واگذاری برخی از مسئولیت‌ها و یا شرکت‌ها می‌تواند باعث تحول در حوزه بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما