شناسهٔ خبر: 66685226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایران قوی، مازندران سربلند

مردم قائمشهر از رییس جمهور چه می‌خواهند؟

راضیه عنایتی

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، بازدید از سد گلورد، طرح تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های دور دوم سفر استانی رئیس‌ دولت سیزدهم در مازندران است.

صاحب‌خبر -

سیدابراهیم رئیسی روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی مهمان مازندرانی‌ها است. در این مطلب تلاش شده برخی اط مطالبات مردمی شهرستان قائمشهر گردآوری شود. 

تقاطع غیر هم سطح الغدیر

شهرستان قائمشهر در موضوع امتداد تقاطع غیرهم سطح الغدیر همچنان دچار چالش است و این تقاطع با توجه به اینکه بودجه ملی نیاز دارد ناتمام مانده است.

محور کمربندی شمالی بنام شهیدان سادات نیا یکی از محورهای پرتردد کشور است که با ادامه این تقاطع غیر همسطح علاوه بر کاهش تصادفات و خسارات باعث سهولت در رفت و آمدها و کاهش و روان شدن بار ترافیکی این محور مهم مواصلاتی در مازندران خواهد شد.

احداث زیر گذر و روگذر چمازکتی، کاهش بار ترافیک میدان جانبازان، زیر گذر و روگذر چمازکتی که اهمیت زیادی برای شهرستان قائمشهردر بخش کاهش بار ترافیکی دارد.

با ایجاد تقاطع غیر همسطح چمازکتی که در محور پرترافیک استان قراردارد، علاوه بر مصونیت بخشی منطقه، میزان حجم ترافیک این محور نیز به‌صورت قابل ملاحظه کاهش خواهد یافت.

 زیر گذر و رو گذری که احداث آن باعث کاهش بار ترافیکی در ورودی قائمشهر و میدان جانبازان را نیز به همراه خواهد داشت و این موضوع نیز نیازمند حمایت دولت است.

احداث پل بالاتجن، بعد از سیل چند ساله

 بر اثر سیلی که در گذشته رخ داد، پل ارتباطی بین خانه‌های مسکونی و زمین‌های کشاورزی در علی آباد قائمشهر و بالاتجن قطع شد و همچنان مردم منتظر احداث  پل ارتباطی هستند تا بتوانند برای رسیدن به زمین‌های کشاورزی و بردن ادوات مشکلی نداشته باشند. هنوز این پروژه در سکون به سر می‌برد.

شهرداری نمی‌تواند کارخانه نساجی شماره ۱، را اداره کند

مسئله احیای کارخانه نساجی مازندران از وعده‌های مهم هر دولتی در استان مازندران بوده است، اما اکنون کارخانه شماره یک نساجی قائمشهر وضعیت مناسبی ندارد. کارخانه شماره یک که در اختیار شهرداری قائمشهر است و در یکی از بهترین نقاط قائمشهر واقع شده است.

هرچند نساجی شماره ۱ مشغول به کار است، اما در واقع این کار زیان‌ده است و با درآمد حاصل حتی نمی‌توان حقوق کارگران را پرداخت کرد. حداقل ماهی ۸۰۰ میلیون الی یک میلیارد تومان کسری حقوق و سایر موضوعات جاری کارخانه است که شهرداری بدون کسب درآمد از کارخانه پرداخت می‌کند.

در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ کارگر در کارخانه مشغول به کار تولید کفن و نخ‌ریسی و فروش آن‌ها به سایر کارخانه‌ها هستند و باید گفت، با کفن فروشی حال این کارخانه خوب نخواهد شد و شهرداری نمی‌تواند کارخانه داری کند.

جاده سیمرغ به جویبار در انتظار اعتبار ملی

 همچنین در سیمرغ نیز جاده سیمرغ به بهنمیر و سیمرغ به جویبار نیز نیازمند اعتبارات ملی است و با اعتبارات استانی این جاده به سرانجام نخواهد رسید.

انتهای پیام

نظر شما