شناسهٔ خبر: 66685149 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

کاهش ارزش دلار باعث گرانی طلا شد

قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی بیش از ۵ دلار افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با کاهش ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی افزایش یافت. هر اونس طلا با 5 دلار و 7 سنت افزایش 2363.19 دلار فروخته شد.

در عین حال، سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا هستند که می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد زمان‌بندی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به دست بدهد. تحلیلگر ارشد بازار طلا، ریکاردو اونجلیستا می‌گوید، تمرکز بازارهای مالی قطعا بر شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا است چراکه آمار قیمت تولید‌کننده که دیروز منتشر شد، باعث شد تا ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا کاهش یابد و قیمت طلا را بالا برد.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی 0.2 درصد کاهش یافته و به کمترین رقم 2 هفته گذشته رسیده است و دلار را برای مالکان ارزهای دیگر ارزان‌تر ساخت.

با وجود اینکه قیمت تولیدکننده در آمریکا در ماه آوریل بیش از انتظار افزایش یافته، قیمت طلا در معاملات دیروز نزدیک به یک درصد رشد کرد.رئیس فدرال رزرو، جرم پاول با پیش‌بینی اینکه تورم آمریکا طی سال 2024 کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد که بعید است فدرال رزرو نرخ بهره را امسال افزایش دهد.

اگر شاخص قیمت مصرف‌کننده اندکی کاهش یابد، عاملی افزایشی برای قیمت طلا محسوب می‌شود. هفته گذشته وضعیت خوب بازار کار آمریکا امید به کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را افزایش داده است. 

نظر شما