شناسهٔ خبر: 66684394 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وزیر بهداشت: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی دیگر در دولت سیزدهم راه‌اندازی می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اقدامات حوزه سلامت در دولت سیزدهم درخشان و ارزنده بوده است، گفت: تا پایان دولت ۱۵ هزار تخت بیمارستانی دیگر راه‌اندازی می‌شود، بنابراین انعکاس اقدامات مثبت منجر به امیدآفرینی در جامعه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: بهرام عین‌اللهی روز چهارشنبه در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور و سازمان‌های تابعه وزارت بهداشت اظهار داشت: راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در طول ۲ سال و اندی، کار کوچکی نبود و مردم باید از این پیشرفت‌ها آگاه شوند.

به گزارش وزارت بهداشت، وی با تاکید بر ضرورت مدیریت اطلاعات، گفت: اطلاعات باید به روز به روابط عمومی‌ها برسد، زیرا گاهی اوقات اخبار کذب و شایعه قبل از روابط عمومی در فضای مجازی منتشر شده و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

روابط عمومی بازوی اجرایی سازمان است

وزیر بهداشت روابط عمومی را بازوی اجرایی هر سازمان عنوان و بر نقش روابط عمومی‌ها در ارتقای سواد سلامت مردم تاکید کرد و گفت: امروزه مردم به دنبال اخبار جدید و به روز هستند و فضای مجازی دسترسی به اخبار روز را برای آنان آسان کرده است. "خبر" برای مردم مهم است و مهمترین بخشی که می‌تواند در آگاهی بخشی و انتقال اخبار صحیح به جامعه تاثیرگذار باشد، بخش روابط عمومی هر سازمان است. نظرات شخصی در روابط عمومی اعتباری ندارد بنابراین روابط عمومی، رابط و واسط بین حکمرانی و مردم است که باید اخبار را در اسرع وقت در اختیار مردم قرار دهد.

وی هنر ارتباط را از مهمترین ویژگی‌های یک روابط عمومی موفق عنوان کرد و گفت: کارشناسان روابط عمومی باید از هنر ارتباط برقرار کردن با جامعه برخوردار باشند و در این زمینه از امکانات و دانش روز دنیا همچون تولید محتوا و محصولات جدید و به روز نیز بهره گیرند تا پیام‌ها و اخبار با تاثیرگذاری بیشتر و در اسرع وقت به مخاطب منتقل شود.

عین‌اللهی اظهار داشت: امروزه با جنگ شناختی و بمباران رسانه‌ای در دنیا مواجه هستیم؛ به عنوان نمونه کانال‌ها و شبکه‌های معاند درصدد نشر اکاذیب و شایعات مختلف در فضای مجازی هستند و روابط عمومی‌ها باید همیشه هوشیار باشند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش سلامت در جامعه و ارتقای سواد سلامت مردم، خاطرنشان کرد: نقش روابط عمومی در دانشگاه‌ها و سازمان‌ها اهمیت زیادی دارد و یکی از شاخص‌های ارزیابی رییس دانشگاه‌ها، عملکرد روابط عمومی‌هاست.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به تناسب اقدامات و عملکردهایش به جامعه شناسانده نشده است، خطاب به مدیران روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها با مسئولیت‌پذیری بیشتر، شجاعت، بصیرت و دانش کافی، در این مسیر حرکت کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: وحدت آفرینی، امیدآفرینی و انسجام بخشی از توانمندی‌های یک روابط عمومی موفق است. اقدامات مثبت هر سازمانی با یک مرتبه بیان کردن به خوبی معرفی نمی‌شود و نیاز است که عملکرد‌های مثبت و راهگشا، بار‌ها و بار‌ها تکرار شوند تا مردم آن‌ها را بشنوند.

وی تصریح کرد: افراد شاغل در روابط عمومی باید الگوی سازمان باشند و باید بانک اطلاعاتی در روابط عمومی سازمان تهیه شود. همچنین نظرسنجی یکی از پایه‌های بسیار مهم روابط عمومی است.

۲۵ درصد از مسائل حوزه سلامت مربوط به وزارت بهداشت است

وزیر بهداشت تاکید کرد: ۲۵ درصد از مسائل حوزه سلامت مربوط به وزارت بهداشت و ۷۵ درصد آن مربوط به حوزه‌های خارج از وزارتخانه است بنابراین ضرورت دارد که ارتباطات بین بخشی و فرابخشی نیز تقویت شود.

عین‌اللهی با تاکید بر اهمیت تبیین و روشنگری در حوزه روابط عمومی، گفت: ایجاد حس تعهد سازمانی در کارکنان، ایجاد دسترسی به اطلاعات و تقویت ارتباط با رسانه‌ها و مطبوعات، از دیگر ویژگی‌های روابط عمومی موفق است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امسال ۲ پویش ملی سلامت کودکان و بیماری سرطان را اجرا خواهیم کرد و لازم است واحد‌های روابط عمومی در دانشگاه‌ها و سازمان‌های تابعه، همکاری و هماهنگی خود را با روابط عمومی ستاد بیش از پیش تقویت کنند تا مانند پویش قبلی (سنجش فشارخون و دیابت)، کارنامه درخشانی از حوزه سلامت به جا گذاشته شود.

نظر شما