شناسهٔ خبر: 66684359 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برندگان جایزه ویژه ۲۴ میلیارد ریالی «بازی آرا» معرفی شدند

برندگان جایزه ویژه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال در نخستین دوره رویداد «بازی آرا» معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

برندگان جایزه ویژه ۲۴ میلیارد ریالی «بازی آرا» معرفی شدندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین اختتامیه نخستین رویداد ملی «بازی‌آرا» چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت با حضور محمدامین حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

سیدمحمدهاشمی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم در سخنان کوتاهی با تقدیر از کسانی که زمینه این عملیات فرهنگی را فراهم کردند، گفت: این رویداد یک نوع رویداد شتابدهی در حوزه اجرایی، عملیاتی و محتوایی است که امیدوارم در این حوزه موفقیت‌های ارزشمند و رویش‌های جدیدی را شاهد باشیم. ما نهایت تلاشمان را گذاشته‌ایم تا چنین تولیداتی در حوزه صنایع فرهنگی رقم بخورد و ایده‌پردازی‌های نو انجام شود تا به نقطه مطلوب در این زمینه برسیم.

وی در ادامه تصریح کرد: رسالت مهمی را بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در پیش دارد تا با اصلاح ساختاری بتواند گام‌های مهمی بردارد.

حاجی‌هاشمی در این مراسم با بیان اینکه این رویداد یک رویداد شتابدهی بود، گفت: ما در این رویداد مهمان برخی از اساتید بودیم که برخی از آن‌ها تأکید داشتند که اگر سینما فردای ما را روایت می‌کند بازی‌های رایانه‌ای فردا و پس فردای ما را روایت می‌کنند؛ از این رو باید به این حوزه نگاه عمیقی داشته باشیم. بازی‌ها، یکسری رفتار‌ها را در مخاطبان خود نهادینه می‌کنند که در این راستا استاد خسروپناه تأکید کردند بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند حکمت را به مخاطب خود انتقال دهد، پس بازی می‌تواند چنین نقش عمیقی داشته باشد و اینها ظرفیت‌های بازی است، وگرنه ممکن است بازی به مفهوم تنزل یافته‌ای تعبیر شود.

وی افزود: ترجمه گیم به بازی اشتباه است؛ گیم چارچوب و هدف دارد که شاید بازی این قدرت را نداشته باشد و امیدوارم این نمونه‌های ساخته شده به نتیجه برسد و بتوانیم در کنار برگزیده‌های این رویداد و تلاشگران این عرصه باشیم تا بتوانند آثار خود را تکمیل کنند.

حجت‌الاسلام عبداللهی، دبیر رویداد بازی آرا در این مراسم با ارائه گزارشی از روند اجرایی این رویداد گفت: بعد از حدود ۳ ماه همراهی با جمعی از بازی‌سازان در نقطه‌ای قرار گرفتیم که دوستان جدیدی پیدا کردیم. دو روز پیش وقتی افتتاحیه رویداد بود با هم قرار گذاشتیم برای تغییر مسیر نه تنها در صنعت بازی‌سازی ایران برای نقطه عطف تلاش کنیم تا مسیر‌ها و افق‌های جدیدی را خلق کنیم. دو روز است که این کار را با هم انجام می‌دهیم و با کمک منتور‌ها و افرادی که خودجوش در کنار ما قرار گرفتند تا در این عرصه رشد کنیم، تجربیاتی را در این راستا به دست آوردیم.

وی افزود: امروز که اختتامیه این رویداد است می‌خواهم عهدی را با هم ببندیم تا در مسیر صنعت بازی‌های رایانه‌ای چه در ایران و چه دنیا در راستای اعتلای این صنعت بیش از پیش بکوشیم، با هم در ارتباط باشیم و با هم برای افق‌های روشن‌تر تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: از بین ۲۰ تیم، ۵ تیم به عنوان برگزیده و چهار تیم هم برای سرمایه‌گذاری انتخاب شده است. ۸ داور برای انتخاب این تیم‌ها تلاش کردند و از جهات گوناگون بازی‌ها را بررسی کردند، بنابراین فقط محتوا مطرح نبوده و جنبه‌های فنی، طراحی، هنری، بازاریابی و ... بررسی شده است.   

هادی حسینعلی‌پور برای بازی «مزرعه زیبا»، امیرحسین اطاعت برای بازی «پیربابا»، مصطفی احمدی برای بازی «شهر خون» برنده جایزه ۲۰ میلیون تومانی و لوح تقدیر و تندیس بازی‌آرا و مهدی امیدی برای بازی «روشنا» برنده جایزه ۳۰ میلیون تومانی و لوح تقدیر و تندیس بازی‌آرا و سامان کاظمی برای بازی «حفره» برنده ۶۰ میلیون تومانی و لوح تقدیر و تندیس بازی‌آرا اهدا شد.

تیم «رز یخی» برای بازی سارا، تیم «۳۶۰» برای «عملیات ۳۶۰» برنده جایزه سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون تومانی، تیم «هدف بازی «اینجا بهشت است» برنده جایزه سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون تومانی، تیم «بلاک اوت» برای بازی «روشنا» برنده جایزه سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون تومانی اهدا شد.

اعتباری به ارزش ۵۰ میلیون تومان به ۱۰ تیم اهدا می‌شود تا از خدمات منتورینگ استفاده کنند و برای رویداد‌های دیگر بازی‌های خود را تکمیل کنند.  

رویداد بازی‌آرا در پنج محور اصلی «زن، خانواده و جمعیت»، «مقاومت؛ دفاع مقدس و مبارزه با استکبار»، «امید و پیشرفت»، «هویت اسلامی ایرانی» و «قرآن و عترت» برگزار شد.
انتهای پیام

نظر شما