شناسهٔ خبر: 66683874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

توجه و گره‌گشایی از کار مردم از توصیه‌های معصومین(ع) است

پروانه سعادت

تولیت آستان قدس رضوی گفت: معصومین (ع) چه در حیات ظاهری و چه حیات واقعی یکی از اموری را که همواره بر آن عمل و توصیه می‌کردند، توجه داشتن به مردم و گره‌گشایی از کار مردم و رفع نیازهای مردم است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی امروز، ۲۶ اردیبشهت‌ماه، در آیین بهره‌برداری از ۱۵ پروژه و طرح شاخص آستان قدس رضوی در حوزه محرومیت زدایی در روستای هندل‌آباد اظهار کرد: ما وظیفه خودمان می‌دانیم که آن مقدار که پس از هزینه کردن برای حرم مطهر و تسهیلات زیارت و فراهم کردن امکانات زیارت مطلوب، بقیه نذورات و درآمد موقوفاتی‌ که مردم عزیز و با ایمان و با اخلاص نثار دستگاه حضرت رضا(ع) می‌کنند، آن‌ها را در خدمت مردم قرار دهیم. ما به دنبال ذخیره منابع نیستیم، ما وظیفه خودمان می‌دانیم که از امکاناتی که متعلق به دستگاه حصرت رضا(ع) است در خدمت مردم که شایسته بهترین خدمت‌ها هستند، قرار بدهیم. منتی هم نداریم و وظیفه خود می‌دانیم. 

وی بیان کرد: ما بر اساس آموزه‌های امام رضا(ع) اگر غیر از این عمل کنیم، خودمان را مسئول و پاسخگو می‌دانیم. زندگی ائمه بزرگوار و معصومین سرشار از خدمت به مردم، نگاه به مردم، توجه کردن و گره‌گشایی از زندگی مردم است.

مروی گفت: اگر چه اکنون ما حضرت رضا(ع) و وجود مقدس و جسم مطهرش را نمی‌بینیم و لیاقتش را نداریم، اما مضجع شریفش همواره مرکز گره‌گشایی از زندگی مردم است. چه بسیار کسانی که به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند و از حضرت پاسخ می‌گیرند و حضرت حاجت و نیازشان را برطرف می‌کند. بنابراین معصومین(ع) چه در حیات ظاهری و چه حیات واقعی یکی از اموری را که همواره بر آن عمل و توصیه می‌کردند، توجه داشتن به مردم و گره‌گشایی از کار مردم و رفع نیازهای مردم است. لذا در روایات ما چه مقدار ثواب بر این کار مترتب است، انجام یک عملی که لبخند رضایت بر یک انسان نیازمند محترم بنشاند، ثوابی غیر قابل احصا دارد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: خدا را شاکریم که بتوانیم لبخند رضایت بر لب یک بنده خدا و مخلوق خدا قرار دهیم، این موضوع را برای خود افتخار و سند زنده‌ای می‌دانیم که این سند روز قیامت ما را شفاعت می‌کند و رضوان الهی را متوجه ما می‌کند.

مردم شایسته بهترین خدمات هستند

وی با اشاره به همکاری خوب مسئولین اظهار کرد: همین مقدار کاری که در این روستا انجام شد با همکاری و همدلی همه مسئولین بود، آستان قدس تنها نبود، دیگران در حد توان‌شان کمک و همراهی کردند. مردم شایسته بهترین خدمات هستند. وقتی نظام مقتدر جمهوری اسلامی می‌تواند عملیات آفتخار آفرین وعده صادق را انجام دهد و رژیم آدم‌کش بدتر از نازیسم آلمان را تنبیه و گوش‌مالی دهد و این شجاعت، قدرت، مدیریت، اقتدار و عقلانیت را بروز می‌دهد، مردم انتظار دارند در حوزه‌های عمرانی و رفاهی هم همین اقتدار و شجاعت و مدیریت در سراسر کشور جاری شود.

سرکشی به روستاها، یادگاری از مقام معظم رهبری که به یک رویه و فرهنگ تبدیل شده است

مروی سرکشی به روستاها را یادگاری از مقام معظم رهبری دانست و یادآور شد: در گذشته این سنت، امری تشریفاتی و کلیشه‌ای بود که گاه مسئولین برای خالی نبودن عریضه سری به منطقه محروم می‌زنند، ولی امروز با مدیریت رهبری معظم این موضوع به یک رویه و فرهنگ در میان مسئولین نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است. رهبر معظم انقلاب یک سال پس از رهبری سفرهای استانی را شروع کردند. من توفیق داشتم در سفر به ایلام همراه ایشان باشم و ببینم که چگونه به کارهای ریز مردم و نیازهای پیش پا افتاده مردم که در سطح کلان مورد توجه مسئولان نبود توجه و دقت دارند.

وی ادامه داد: برخی به ایشان گفته بودند شما در سطح رهبری و زعامت باید پروژه‌های ملی را افتتاح و بازدید کنید و نه روستاها و مناطق خرد و چادرنشین‌ها و عشایر، این‌ها را رده‌های پایینی انجام می‌دهند، شما در سطح کلان پروژه‌ها حضور یابید، آقا گفتند: نه در سطح کلان پروژه‌ها هستند، این مسائل خرد و ریز مردم که نیازهای روزمره آنان است باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولین از آن‌ها غفلت نکنند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: الحمدلله این موضوع یک رویه و فرهنگ در کشور تبدیل شده است و رئیس جمهور به این امر توجه و اهتمام جدی دارد و هر هفته ارتباط و تماس و حضور در جمع مردم و شنیدن سخنان و دردل‌ها و نیازهای مردم یک رویه شده است. این نگاه مسئولین، حضور در جمع مردم و از نزدیک مشکلات مردم را دیدن قطعا آثار و برکاتی دارد. انشاالله خداوند به همه مسئولین این توفیق را عنایت کند که بتوانند بهترین خدمات را برای مردم خودشان که بهترین مردم هستند، ارائه کنند. چنانکه امام راحل فرمودند انبیا هم چنین مردم وفادار و باایمانی نداشتند. این مردم شایسته هر نوع همت و نوکری مسئولین هستند. افتخار می‌کنیم که خادم و خدمتگزار این مردم با ایمان نجیب با اخلاص انقلابی و صبور هستیم.

وی با اشاره به مسئله اشتغال جوانان این روستا یادآور شد: احداث بند خاکی به منطور تقویت و افزایش آب شرب قنات، چشمه و کمک به تامین آب زمین‌های زراعی انجام شد. پیشنهاد دیگری که برای اشتغال داده شد، بافندگی اهالی روستا با تأمین تجهیزات، مواد اولیه و تضمین خرید محصولات به قیمت مناسب بود که با استقبال اهالی روستا مواجه نشد. باید کار کرد، کار کردن و زحمت کشیدن افتخار است، بی‌کاری و دست نیاز به سوی دیگران دراز کردن در حالی که انسان توانایی کار کردن دارد، عار است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) و تأکید بر ضرورت کسب حلال حتی برای افرادی که نیاز مالی به کار ندارند، اظهار کرد: هر کاری مشروعی که به انسان احساس استقلال دهد و دست نیاز انسان را برطرف کند، مایه افتخار است و مورد توصیه ائمه اطهار(ع) است. نفس بیکاری امری مذموم و ناپسند است.

انتهای پیام

نظر شما