شناسهٔ خبر: 66683745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استان اردبیل نیازمند ۲ هزار کلاس درس جدید است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: این استان برای رسیدن به میانگین فضای آموزشی کشور نیازمند احداث ۲ هزار کلاس درس جدید است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: این استان برای رسیدن به میانگین فضای آموزشی کشور نیازمند احداث ۲ هزار کلاس درس جدید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ بهزاد محمدی روز چهارشنبه بر ضرورت تامین کمبود فضای آموزشی استان تاکید کرد و افزود: بر اساس برنامه تدوین شده ۵۰۰ کلاس درس از این ۲ هزار کلاس درس مورد نیاز با تامین اعتبار دولتی از محل منابع اعتبارات ملی و استانی در مدت سه سال احداث می‌شود.

وی با اشاره به توافق اولیه برای احداث ۵۰۰ کلاس دیگر مورد نیاز استان اردبیل از محل اقدام خیرخواهانه خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد: مقدمات ساخت ۱۰۰ کلاس درس توسط خیرین طی در سال جاری فراهم شده که تفاهم‌نامه و قرارداد ساخت آنها این هفته در جریان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان امضا و نهایی می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اظهار کرد: یک هزار کلاس درس مورد نیاز دیگر استان نیز از محل اعتبارات طرح مولدسازی و فروش اموال و املاک آموزش و پرورش تامین اعتبار شده و احداث خواهد شد و برای این منظور کارهای فنی احداث این کلاس‌ها در حال طرحی مراحل مقدماتی است.

وی همچنین با اشاره به امضای تفاهم‌نامه احداث ۴۰۰ کلاس درس در استان اردبیل با مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) اضافه کرد: عملیات احداث ۸۸ کلاس درس در قالب این قرارداد تا یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

مجتمع‌های آموزشی بزرگ در استان اردبیل احداث می‌شود

محمدی گفت: برنامه ساخت فضای آموزشی جدید استان اردبیل بر ساخت مجتمع‌های آموزشی بزرگ متمرکز شده و در این راستا خیرین نقش بسیار محوری و اساسی ایفا می‌کنند.

وی همچنین افزود: سیاست دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و به همین علت کار خیرین مدرسه‌ساز و موسسات و سازمان‌های ایفا کننده نقش مسئولیت اجتماعی در ساخت مدارس جدید بسیار ارزشمند است چرا که اکنون همین مورد، تنها منبع تامین اعتبار و ساخت فضای آموزشی جدید در استان اردبیل است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اظهار کرد: برای تامین فضای آموزشی مورد نیاز استان اواخر سال گذشته پنج واحد آموزشی جدید کلنگ‌زنی شد و به زودی عملیات احداث پنج واحد دیگر نیز آغاز می‌شود.

 در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و با راهنمایی و هدایت ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی مشغول تحصیل هستند ولی به گفته کلام‌الله صفری ، مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل به علت افزایش شمار دانش‌آموزان و فرسوده بودن تعدادی از مدارس موجود، این استان نیاز به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید دارد.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، پنج شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، اصلاندوز، خلخال و مشگین‌شهر در استان اردبیل در وضعیت بحرانی تامین فضای آموزشی قرار دارند و سرانه فضای آموزشی در آنها پایین‌تر از میانگین کشوری است.

سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل ۴.۲ متر مربع و حدود یک متر مربع کمتر از میانگین کشوری اعلام شده، این در حالی است که سرانه فضای آموزشی در شهرستان اردبیل که پذیرای نیمی از جمعیت ۲۶۵ هزار نفری دانش‌آموزان استان می‌باشد، کمتر از ۲ متر مربع است.

۲ نوبته شدن مدارس، تراکم بالای برخی کلاس‌های درس و نیز بروز مشکل در تامین معلم و مربی آموزشی از جمله عوارض کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل ذکر شده است.

نظر شما