شناسهٔ خبر: 66683623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرمشقی که در مدرسه استثنایی آبدانان زده شد:

نگاه دغدغه‌مند یک معلم به آینده شغلی دانش آموزانش

خبرگزاری صدا و سیما

خانم عبدی از مربیان صنایع دستی، این روز‌ها مشغول آموزش کشت و پرورش انواع گل‌های زینتی به دانش آموزان استثنایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛  او با کمک دانش آموزان مدرسه استثنایی نسیم، اقدام به احداث یک گلخانه کرده است.
خانم عبدی می‌گوید: از آن جایی که آینده شغلی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه برایش مهم بوده است، تصمیم گرفته آن‌ها را با حرفه کشت و پرورش گل‌ها آشنا کند.
 این کار ضمن این که باعث نشاط روحی این دانش آموزان می‌شود، باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و استقلال آن‌ها و همچنین ورودشان به بازار کار خواهد شد.
 به گفته والی، مدیر آموزشگاه استثنایی نسیم آبدانان اعتبار این کار از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و از طریق اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام به مبلغ ۱۰۰ میلیون و در سال تحصیلی ۴۰۱-۴۰۲ جذب شده و بنابر اقلیم منطقه و شرایط آب و هوایی و بازار کسب و کار، نسبت به آشنایی دانش آموزان با مهارت‌های گلخانه‌ای اقدام شده است. 
 روشنی، مدیر فنی و حرفه‌ای شهرستان نیز گفت: به منظور تحقق اهداف سازمان فنی و حرفه ای، مهارت‌های لازم به گروه‌های هدف انجام داده شده است و بیش از هزار و هشتصد و بیست و هشت نفر ساعت، آموزش‌های لازم را فراگرفته اند.
حدود ۶۰۰ نفر از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس استثنایی استان ایلام مشغول به تحصیل هستند که می‌توان آینده شغلیشان را با آموزش مهارت‌های مناسب تضمین کرد.

<div id="video-display-embed-code_11117159"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235221/11117159?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما