شناسهٔ خبر: 66683564 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیر انتشارات طلوع اندیشه خلاق در گفت‌وگو با ایبنا؛

تلاش می‌کنیم خاطره خوبی از کتاب برای بچه‌ها بسازیم/ روایتی از یک کسب‌وکار روستایی

مصطفی حسین‌نژادی گفت: ما یک کسب‌وکار روستایی هستیم و توانستیم به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۲۵ نفر را مشغول به کار کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم از ظرفیت نمایشگاه کتاب جهت توزیع بیشتر و نهایتاً تولید بیشتر استفاده کنیم تا نفرات بیشتری در روستا بتوانند با ما همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

مصطفی حسین‌نژادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره دلایل تمرکز انتشارات طلوع اندیشه خلاق بر تولید کتاب‌های پارچه‌ای گفت: ما با تولید کتاب‌های پارچه‌ای‌تعاملی سعی کرده‌ایم خلأ تولید کتاب‌هایی را که بر محور فعالیت‌های دست‌ورزی و خلاقیت کودکان در بازار ایران وجود دارد برای کودکان پُر کنیم. کتاب‌های پارچه‌ای در دنیا اهمیت بسیاری دارند؛ اما تولیدکنندگان در ایران از اینگونه کتاب‌ها به‌دلیل سختی مسیر تولید استقبال نکرده‌اند و نمونه‌های موجود در بازار صرفاً تک‌بعدی یا بدون قطعات برای بازی هستند و تعامل کودک با مادر یا تسهیل‌گر و مربی را محور قرار نداده‌اند.

او درخصوص فواید استفاده از کتاب‌های پارچه‌ای برای کودکان گفت: ما در کتاب‌های خود، بازی و مهارت‌آموزی را در بستر کتاب آورده‌ایم تا کودکان بتوانند زمان بیشتری را با کتاب خود سپری کنند و به این صورت لذتِ خواندن کتاب در ذهن کودکان نهادینه می‌شود.

حسین‌نژادی درباره بازه سنی مخاطبان این کتاب‌ها نیز گفت: رده سنی کتاب‌های ما از بدو تولد تا مهارت‌های پیش از دبستان است. لازم به ذکر است که در این بازه سنی، کتاب‌های ایمن کمتری تولید شده است؛ اما کتاب‌های ما دارای چاپ و پارچه مخصوص کودک هستند و خطر آسیب و بریدگی را برای کودکان ندارند. ما در طراحی کتاب‌ها از مشاوران حوزه کودک و روان‌شناسان استفاده کرده‌ایم و پس از نمونه‌سازی، ۱۵ نمونه برای فعالان و صاحب‌نظران ارسال می‌کنیم و پس از اعمال نظر کارشناسان و چکش‌کاری نهایی، کتاب را آماده نشر می‌کنیم.

مدیر انتشارات طلوع اندیشه خلاق به دستاوردهای این انتشارات اشاره کرد و گفت: حاصل این تحقیق و تلاش، کسب جوایز «فیروزه» وزارت ارشاد و «یارستان کودکستان» وزارت آموزش پرورش بوده است که هر دو سازمان، کتاب‌های ما را به عنوان کتاب‌های توصیه‌شده معرفی کرده‌اند. به علاوه، ما یک کسب‌وکار روستایی در روستای علی‌آباد گونه، واقع در حاشیه محمدشهر کرج هستیم و توانستیم به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۲۵ نفر را مشغول به کار کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم از ظرفیت نمایشگاه کتاب جهت توزیع بیشتر و نهایتاً تولید بیشتر استفاده کنیم تا نفرات بیشتری در روستا بتوانند با ما همکاری کنند.

مصطفی حسین‌نژادی در پایان گفت: ما در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا خاطره خوبی از کتاب برای بچه‌ها بسازیم که ان‌شاء‌الله نسل آینده، نسل دوست‌دار کتاب و کتابخوانی باشند؛ بخوانند و بسازند.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما