شناسهٔ خبر: 66683076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴۰ درصد جمعیت کشور زیرپوشش ورزش همگانی قرار می‌گیرند

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ۴۰ درصد جمعیت کشور تا سال ۱۴۱۰ زیر پوشش ورزش همگانی قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

علیرضا کلانتری روز چهارشنبه در جلسه مجمع سالانه هیات ورزش همگانی چهارمحال و بختیاری افزود:ساماندهی ورزش صبحگاهی نخستین برنامه و اولویت این توسعه ورزش همگانی است.

وی افزود: ادارات استانی ورزش و جوانان به‌عنوان ناظران طرح‌های توسعه ورزش تخصصی و مردمی خواهند شد و مجریان اصلی طرح هیات‌های ورزشی و مردم هستند.

کلانتری اظهار داشت: موضوع تامین اماکن ورزشی موضوع بسیار مهمی است تا مکان ورزشی رایگان فراهم شود.

مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت بدنی و تحرک و کسب رتبه ۲۹ چهارمحال و بختیاری در این زمینه گفت: این استان رتبه ۱۰ در زمینه فشار خون را دارد و باید ورزش همگانی در استان بیشتر توسعه داده شود.

به گفته وی، ما در ارتباط با نسل جدید به فناوری(تکنولوژی‌)های جدید و تامین مطالبات مردمی حرکت خواهیم کرد.

کلانتری افزود: گردشگری ورزشی استان بحث مهمی است و سه طرح پیشنهادی استان ارائه شود تا در شورایعالی تصویب و تامین اعتبار شوند.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی کشور گفت: با توسعه ورزش در کشور سالانه حدود پنج هزار میلیارد ریال(۵۰۰ میلیارد تومان) صرفه‌جویی در هزینه های درمان ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین بخش ورزش اقتصادی جنبه همگانی است و هر چه تعداد جامعه هدف بیشتر مصرف کالای ورزشی هم بیشتر خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی کشور گفت: با توسعه ورزش در کشور سالانه حدود پنج هزار میلیارد ریال(۵۰۰ میلیارد تومان) صرفه‌جویی در هزینه های درمان ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین بخش ورزش اقتصادی جنبه همگانی است و هر چه تعداد جامعه هدف بیشتر مصرف کالای ورزشی هم بیشتر خواهد شد.

کلانتری به ظرفیت چهارمحال و بختیاری در زمینه گردشگری و گردشگری ورزشی اشاره کرد و گفت: سه طرح در زمینه گردشگری ورزشی به شورای‌عالی ورزش ارائه شود تا معرفی فرهنگ و ظرفیت استان را داشته باشیم تا سرمایه‌گذاری در این زمینه در استان انجام شود.

به گفته وی، امسال برای توسعه ورزش همگانی، طرح ملی ورزش و ساماندهی ورزش صبحگاهی استان ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شد .

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این مجمع افزود: توسعه ورزش همگانی باعث افزایش نشاط و شادابی در جامعه و ورزش روزانه و صبحگاهی باعث ارتقاء سلامت فردی در جامعه می‌شود.

محمود سلیمی افزود: ورزش‌های صبحگاهی و روزانه زمینه جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها را ایجاد می‌کند.

به گفته وی، نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در اولویت برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان و کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان با دارا بودن شرایط خاص جغرافیایی و ارتفاع زیاد از سطح دریا، یکی از بهترین قطب‌های گردشگری ورزشی در کشور است ،فگت: در راستای توسعه ورزش همگانی و ترغیب مردم به انجام ورزش‌های روزانه، همایش‌های پیاده روی عمومی در سراسر نقاط استان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، حدود ۵۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهرهای استان دارد و بیش از ۳۹ درصد این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

نظر شما