شناسهٔ خبر: 66682926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان به صفر رسید

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت:اقدامات قاطعی طی سه سال گذشته صورت گرفت و عملا ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان به صفر رسیده است. رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت:اقدامات قاطعی طی سه سال گذشته صورت گرفت و عملا ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان به صفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزازش خبرگزاری برنا از گرگان ، شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری گلستان امروز با حضور مدیران ارشد قضایی و اجرایی استان  برگزار شد .

رئیس کل دادگستری گلستان در این جلسه با اشاره به این که تاکنون 39 درصد زمین های کشاورزی استان سندار شده است گفت: میانگین کشوری 54 درصد است و درجلسه امروز مصوب شد برای تسریع در  فرآیند سنددار کردن زمین های کشاورزی فرمانداران و بخشداران نظارت کنند تا با کمک دهیاران به وضعیت قابل قبولی در سنددار کردن زمین های کشاورزی برسیم.

حیدر آسیابی در ادامه این جلسه به طرح گردشگری منطقه زیارت گرگان هم اشاره کرد و افزود: اقدامات قاطعی طی سه سال گذشته صورت گرفت و عملا ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان به صفر رسیده است.

وی گفت: همزمان با برخورد های قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز  ،  جهت توسعه گردشگری در این منطقه برای کمک به معیشت اهالی قول داده بودیم که اجرای این طرح نیازمند تسطیح جاده دسترسی از امامزاده تا آبشار است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در جلسه امروز مصوب شد سنگ فرش این جاده به زودی آغاز شود و در کنار آن طرح گردشگری این منطقه نیز با همکاری شهرداری گرگان اجرا خواهد شد که اگر اتفاق بیفتد قطعا منطقه زیارت گرگان به یک نقطه قابل توجه گردشگری در سطح ملی و استانی تبدیل خواهد شد .

حیدر آسیابی گفت: امروز برای رفع مشکل اهالی روستای کندسکوه شهرستان گالیکش هم که در زمان استانداری وقت طرح کوچ آن لغو شده بود مصوب شد  به کسانی که ساکنان روستا هستند و قبلا با منابع طبیعی برای خروج از روستا توافق نکردند و قراردادی نبستند و پول یا زمین هم دریافت نکردند ، خدمات ارائه شود و منابع طبیعی مکلف به همکاری شد .

وی افزود: برای تعدادی از افرادی هم که در روستای کندسکوه زمین و ملکی نداشتند اما طی قراردادهایی به صورت غیرقانونی یکسری اراضی در جاهای دیگر تحویل گرفتند ، دستگاه قضایی ورود می کند و اگر تخلفی صورت گرفته باشد ، پرونده قضایی تشکیل می دهد.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این جلسه  از ارتباط تنگاتنگ مجموعه قضایی با دستگاه های اجرایی و استانداری برای حل مشکلات مردم استان قدردانی کرد.

زنگانه افزود: شاخص ما در سنددار کردن زمین های ملی و منابع طبیعی 100 درصد است اما  در زمین های کشاورزی عقب ماندگی داریم و امروز در شورای حفظ حقوق بیت المال ، مصوب شد تسهیلگری های لازم و اقدامات تشویقی برای ترغیب مردم به سنددار کردن زمین های کشاورزی انجام شود.

وی گفت: ، در این فرآیند دهیاران هم مکلف شدند مشارکت جدی در این موضوع داشته باشند  و فرمانداران و بخشداران هم نظارت کنند.

استاندار گلستان گفت: درباره کمیسیسون رفع تداخلات هم تصمیمات خوبی گرفته شد و تا پایان سال شاهد افزایش شاخص سنددار کردن زمین های کشاورزی خواهیم بود.
وی از دستگاه های اجرایی هم خواست: برای اموال و زمین های تحت مالکیت خود سند بگیرند تا  تعرضی به آنها صورت نگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما