شناسهٔ خبر: 66682846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

۱۴۴ سامانه هوشمند در جاده‌های گلستان فعال است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به اهمیت سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در مدیریت بهینه بر راه‌ها و در نهایت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، گفت: هم اینک در سطح جاده‌های استان ۱۴۴ سامانه هوشمند اعم از نظارت تصویری، ثبت تخلفات جاده ای، تردد شمار و توزین در حال حرکت و سامانه مدیریت ناوگان راهداری، سامانه پیام متغیر و ترافیک نما فعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی در جلسه همفکری و بررسی عملکرد و برنامه‌های استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، تهران و البرز که با حضور ریاست مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در استان گلستان برگزار شد با اشاره به فعالیت ۱۴۴ سامانه هوشمند جاده‌ای در طول راههای استان، اظهار داشت: برای توسعه این سامانه‌ها بخصوص در نقاط حساس و آسیب‌پذیر و بحرانی راه‌ها در سال جاری اقدام شده تا با هماهنگی پلیس راه از حوادث جاده‌ای و آسیب به راه‌ها از جمله اضافه تناژ جلوگیری بعمل آید. 

به گفته وی، همچنین برای دسترسی‌های موردی به سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در استان‌های مجاور  برای مواقع بحران، پیگیری‌های مستمر را داریم. 

مصدقی افزود: شیوه‌های نوین مدیریتی بر مراکز مدیریت راههای کشور و بهره برداری از سامانه‌ها و فناوری‌های جدید کمک بهتری به مدیریت بهینه راه‌ها و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای که هدف اصلی است، خواهد کرد. 

وی، مراکز مدیریت راه‌ها را بخش فرامعاونتی برای اداره کل و دسترسی عموم مردم بیان کرد و  ادامه داد: بهره برداری و استفاده از ظرفیت‌های موجود این مراکز در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌های مدیریتی بسیار موثر و سودمند است. 

در این جلسه عملکرد سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های  استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، تهران و البرز برای مراکز مدیریت راه‌ها در سال ۱۴۰۳ بررسی شد. 

حضور در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بازدید از ساختمان در حال ساخت راهدارخانه مرکزی گلستان از برنامه‌های سفر یکروزه رئیس مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان گلستان بود.

نظر شما