شناسهٔ خبر: 66682769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه ایلام گفت؛

هزینه ۵ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در بخش‌های ارتباط مخابراتی استان

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه ایلام گفت: بیش از پنج هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در بخش‌های مختلف ارتباطی این استان هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید شهاب‌الدین نبی‌پور روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: سال گذشته اقدامات مناسبی برای مراکز مخابراتی استان به‌منظور پایداری ارتباط انجام شد و در این راستا اعتباری بیش از بر ۱۱۰ میلیارد ریال در بخش توسعه و تجهیز مراکز در نقاط مختلف استان هزینه شد.

 

وی افزود: در بخش شبکه ارتباطی و پهنای باند نیز ۷۴ میلیارد ریال در سطح شهرهای ارکواز، دهلران، ایوان و دره شهر هزینه شده است.

 

 مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه ایلام یادآور شد: در سال گذشته مرکز ان. جی. ان مرکز نوین ارتباطات مخابراتی با ظرفیت ۵۰k با اعتبار ۱۳۲ میلیارد ریال احداث شده است.

 

 نبی‌پور در خصوص وضعیت فیبر نوری خانگی در استان هم توضیح داد: علی‌رغم محدودیت‌های زیاد این پروژه که ملی است آمادگی اجرا داریم و امیدواریم باتوجه‌به خواست دولت در استان موانع و مشکلات موجود به‌زودی برطرف شود تا سرویس‌هایی با کارایی بهتر و بالاتر به شهروندان ارائه دهیم.

 

 وی در خصوص اجرای پروژه فیبر نوری در استان نیز گفت: در این راستا برای ایجاد ارتباط مخابراتی و اینترنتی در روستاهای استان ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری با ۶۰۰ میلیارد ریال انجام شد که این میزان به ۴۴۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

 

 به گفته نبی‌پور، ۱۱ کیلومتر فیبر نوری نیز جهت ارتباطات سیار با ۷۷ میلیارد ریال اعتبار در استان انجام شده است.

 

 مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه ایلام تأکید کرد: در حوزه شهری نیز ۹۵ کیلومتر پروژه فیبر نوری شهری با اعتباری بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال انجام شده است.

 

 نبی‌پور ادامه داد: در بخش ارتباطات سیار هم ۱۳ سایت جدید در قالب پروژه‌های مختلف با اعتبار یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال انجام شده که طی سال جاری ۳۴ سایت دیگر اضافه خواهد شد.

 

 وی ارتقای ۳۷ سایت ۴ جی با یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال، ارتقای پنج سایت ۵ جی با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال، جابه‌جایی و تعویض دکل با ۱۸۰ میلیارد ریال و بهینه‌سازی و ایمن‌سازی ۱۰۰ سایت از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت طی سال گذشته بوده است.

نظر شما