شناسهٔ خبر: 66681778 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اتصال بیش از ۹۲ درصد از روستا‌های کردستان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در حال حاضر از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، هزار و ۲۰۷ روستا، معادل ۹۲ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،آرام حیدری افزود:امسال کار مطالعاتی ارتقاء سایت در ۲۴۱ روستا در حال انجام است که تاکنون این طرح در ۱۷ روستای استان عملیاتی شده است
وی همچنین یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، بیش از ۳۰۰ روستای استان کردستان به اینترنت تلفن همراه ۳ G و ۴ G همراه اول و ایرانسل دسترسی دارند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان در ادامه به اجرای طرح فیبرنوری در نقاط شهری و روستایی کردستان اشاره کرد و افزود: در مجموع ۴۳ کیلومتر ازاین طرح در حوزه شهری و ۲۴۳ کیلومتر نیز در حوزه روستایی انجام شده است.
حیدری با بیان اینکه ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری برای شهر سنندج تعریف شده افزود: از این میزان تاکنون ۴۰ کیلومتر آن اجرایی شده که قرار است تا اواخر آبان ماه امسال به اتمام برسد.
وی اضافه کرد: با اجرای پروژه توسعه فیبر نوری روستایی، مشکلات پهنای باند در برخی از روستا‌های استان رفع می‌شود و امید است با توسعه این روند دسترسی اینترنت پرسرعت در همه روستا‌های استان فراهم شود.
در حال حاضر حدود ۵۱۸ هزار و ۲۰۶ خط تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۳۸۵ خط تلفن همراه و یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۶۹۹ مشترک پهن باند سیار در کردستان وجود دارد.

<div id="video-display-embed-code_11116361"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235071/11116361?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما