شناسهٔ خبر: 66681710 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برای حل مشکلات صنعت ساختمان، از ظرفیت تشکل‌ها استفاده شود

رئیس اتاق ایران در دیدار با شورای مرکزی انجمن صنفی کارفرمایی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان، گفت: صنعت ساختمان از بخش‌های مهم اقتصاد است و تلاش می‌کنیم با تاکید بر هم‌افزایی، مسیر تشکل‌های این حوزه بهبود یابد. رئیس اتاق ایران در دیدار با شورای مرکزی انجمن صنفی کارفرمایی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان، گفت: صنعت ساختمان از بخش‌های مهم اقتصاد است و تلاش می‌کنیم با تاکید بر هم‌افزایی، مسیر تشکل‌های این حوزه بهبود یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصای برنا، در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان تهران با رئیس و هیات رئیسه اتاق ایران، بر لزوم پیوستن این تشکل به اتاق ایران، استفاده از ظرفیت تخصصی تشکل‌ها در کمیسیون‌های اتاق ایران و اهمیت صنعت ساختمان تأکید شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با تاکید بر ضرورت ساماندهی و رتبه‌بندی تشکل‌ها، و اهمیت تشکل‌های حوزه مسکن و ساختمان، گفت: ما در تلاش هستیم تا مسیر بهبود شرایط در حوزه تشکلی را با جدیت طی کنیم. هدف ما این است که با تاکید بر منافع بخش خصوصی، بر اقتصاد ملی اثرگذاری کافی داشته باشیم؛ چراکه در وضعیت موجود، رشد اقتصادی، یک نیاز اصلی برای کشور است و این مهم با حضور و همت بخش خصوصی توانمند محقق می‌شود.

صمد حسن‌زاده در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان تهران تصریح کرد: یکی از حوزه‌های بسیار مهم در اقتصاد ایران بخش صنعت ساختمان است که با بخش‌های زیادی در ارتباط است. این صنعت پیشران اقتصاد ایران است و باید به‌طورجدی مسائل آن دنبال شود.

رئیس اتاق ایران ادامه داد: صنعت ساختمان صنعت وارداتی نیست و کشور به این صنعت نیاز دارد. برای بهبود وضعیت صنعت ساختمان باید همه حوزه‌ها با هم دیگر برنامه‌ریزی جدی و راهبردی برای پیشبرد مسائل داشته باشند. تشکل‌ها جایگاه بالایی در اتاق ایران و اقتصاد کشور دارند و باید به خواسته و پرسش آنها پاسخ داده شود.

رئیس اتاق ایران افزود: باید سهم هر تشکل و بخش در تولید ارزش‌افزوده، صادرات و تولید ناخالص داخلی محاسبه شود تا بر اساس آن تقسیم‌کار ملی صورت بگیرد. برای طی کردن این مسیر، لازم است تشکل‌های بالادستی، فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌ها شکل بگیرند. این موضوع در دوره جدید در دستور کار اتاق ایران قرار گرفته و به جد دنبال می‌شود. در این مسیر از فعالان حوزه صنعت ساختمان هم درخواست می‌کنیم تا در کنار اتاق ایران قرار گیرند. از طرفی برای حل مشکلات صنعت ساختمان، از ظرفیت تشکل‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما