شناسهٔ خبر: 66681583 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

این ۴ بیماری بهاری را بشناسید

فصل بهار با تمام زیبایی‌های ظاهری‌اش، کلکسیونی از بیماری‌های فصلی است که ممکن است نادیده گرفته شوند و مشکلاتی در بر داشته باشند که مانع از لذت بردن از این فصل زیبا شوند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فصل بهار با تمام زیبایی‌های ظاهری‌اش، کلکسیونی از بیماری‌های فصلی است که ممکن است نادیده گرفته شوند و مشکلاتی در بر داشته باشند که مانع از لذت بردن از این فصل زیبا شوند.
چهار مورد از رایج‌ترین بیماری‌های فصل بهار و نکات مرتبط با آنها در این مطلب گردآوری شده است:

آسم
در فصل بهار، به ویژه در فضای باز، محرک‌های آسم مانند گرده گل، تغییرات دما، کودها و سم‌های دفع حشرات بیش از پیش ممکن است موجب آزار بیماران مبتلا به اسم شود. محرک‌های داخلی مانند گرد و غبار منزل یا بوی مواد شیمیایی پاک‌کننده نیز می‌توانند علائم آسم را شدت ببخشند. این علائم شامل سرفه، تنگی نفس و خس‌خس سینه است.

راینوویروس
در فصل بهار به دلیل هوای ناپایداری که دارد، سرماخوردگی یک بیماری رایج است؛ راینوویروس‌هایی که علت نیمی از سرماخوردگی‌ها هستند، در این فصل به راحتی منتقل می‌شوند. شستن مرتب دست‌ها و اجتناب از دست زدن به چشم‌ها، بینی و دهان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس بسیار مهم است.

آنفلوانزا
متأسفانه، آنفلوانزا حتی با گرم‌تر شدن هوا هم کاهش نمی‌یابد و به عبارتی ویروس‌های آنفلوانزا به راحتی در رطوبت زندگی می‌کنند. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، لازم است به طور مرتب دست‌ها را بشویید تا مانع از تکثیر ویروس و ورود آن به بدن خود شوید.

لایم
کنه‌های ناقل بیماری لایم، هوای گرم و مرطوب بهاری را ترجیح می‌دهند و این موجودات کوچک در فصل بهار فعال‌ترند. مهم‌ترین علائم بیماری شامل تب، سردرد، خستگی، افسردگی و خارش پوستی است. برای مبتلا نشدن به این بیماری کافی است هنگامی که در طبیعت هستید، با پای برهنه روی سبزه‌ها و گیاهان راه نروید و ترجیحاً هنگام گذراندن وقت در فضای باز از اسپری‌های دافع کنه استفاده کنید.

منابع: calurgentcare ، basarihastanesi

خبرانلاین

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما