شناسهٔ خبر: 66681396 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نامزد دریافت جایزه بخش حادثه تروریستی کرمان:

مستند رادیویی روی بال فرشته مریم؛ روایت شهید ۹ ساله

مریم امینی، نامزد دریافت جایزه در بخش حادثه تروریستی کرمان توضیح داد: در مستند روی بال فرشته روایتگر شهادت دختر ۹ ساله هستم که یکی از هشت شهید یک خانواده در حادثه تروریستی کرمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین جشنواره رادیویی پژواک، مریم امینی که با مستند روی بال فرشته مریم توانست در بخش ویژه حادثه تروریستی کرمان در سومین جشنواره پژواک شناخته شود، گفت: این اثر با حضور خودم به عنوان تهیه کننده و گزارشگر در شهر کرمان پس از یک هفته از حادثه تروریستی کرمان تهیه شد.

امینی در خصوص روایت این مستند گفت: روی بال فرشته مریم روایتی است از مریم، دختر نه ساله که یکی از هشت شهید خانواده سلطانی نژاد است.مریم اگر شهید نمی شد هفته بعد، نه تنها تولد نه سالگی اش بود؛ بلکه به سن تکلیف می رسید و خانواده می خواستند برایش جشن تکلیف و عبادت برگزار کنند که متاسفانه در این حادثه شهید می شود.

این مستندساز ایلامی درباره پیدا کردن این سوژه گفت: ما از طریق مدرسه مریم نشانی منزل او را پیدا کرده و موفق شدیم با خانواده صحبت کنیم. درد عمیق و جانکاهی بود که هشت نفر از خانواده به شهادت رسیده بودند.ما بر سر مزار شهدا حاضر شدیم و بخشی از گزارش را آنجا تهیه کردیم.

امینی از اثر ساخت این مستندها بر انتقال ارزش ها تاکید کرد و افزود: بدون تردید ساخت این مستندها بر انتقال ارزش ها موثر است. ما در این مستند روایتگر معصومیت و بیگناه بودن کودکان هستیم. کودکان هر کجای زمین که باشند معصومند. یک روز در غزه و روزی در کرمان همگی قربانی ظلم کسانی هستند که نمی خواهند صلح را بر روی زمین ببینند. پرداخت به این سوژه ها بیگناهی و معصومیت این کودکان را روایت می کند و این بار از کرمان روایت شد.

این تهیه کننده در خصوص جشنواره پژواک گفت: پژواک، جشنواره ای برای هم افزایی و انگیزه بخشی به افرادی است که دوست دارند به صورت خاص بر روی قالب مستند، تمرکز کنند. پژواک عصاره تلاش برنامه سازانی است که با نگاه دقیق و موشکافانه سوژه ها را در می یابند و پرداخت می کنند.

نظر شما