شناسهٔ خبر: 66681271 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیر مرکز نشر دانشگاهی در گفت‌وگو با ایبنا خبر داد؛

سند راهبردی مرکز نشر دانشگاهی تدوین می‌شود

مدیر مرکز نشر دانشگاهی با اشاره به تدوین سند راهبردی این مجموعه، گفت: بین‌المللی‌سازی مرکز و ارتباط با ناشران معتبر بین‌المللی و منطقه‌ای و تشکیل قطب نشریات کشور، از جمله ماموریت‌های این مرکز به شمار می‌آید.

صاحب‌خبر -

حسن سودمندافشار، در حاشیه بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت‌وگو با حضور در غرفه (ایبنا) با اشاره به حضور این مجموعه در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: مرکز نشر دانشگاهی، در سی‌وپنحمین نمایشگاه کتاب تهران، با دو غرفه در بخش ناشران عمومی و ناشران دانشگاهی حضور دارد.

وی ادامه داد: مرکز نشر دانشگاهی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین فعالان حوزه نشر دانشگاهی با بیش از چهاردهه فعالیت، خدمات گسترده‌ای به جامعه دانشگاهی ارائه کرده و حدود هزار و ۷۰۰ جلد کتاب چاپ کرده که از میان آن‌ها حدود ۱۹۳ عنوان، جوایز کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب شایسته تقدیر و.. را کسب کرده‌اند.

سودمندافشار با بیان اینکه حدود ۴۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه کردیم، افزود: مرکز نشر دانشگاهی براساس اساسنامه مرکز به‌دنبال دو هدف عمده است؛ نخست بحث تالیف کتاب‌های درسی دانشگاهی و رسالت دوم مرکز، تالیف کتاب‌های مرجع و آثار فاخر است و در این زمینه توانسته اقدامات خوبی انجام دهد.

وی ادامه داد: در دوره اخیر نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ماموریت‌های جدید به مرکز محول شده است که بین‌المللی‌سازی مرکز و ارتباط با ناشران معتبر بین‌المللی و منطقه‌ای و تشکیل قطب نشریات کشور هستند.

سودمندافشار با بیان اینکه سبک و سیاق کتاب‌های جدید باید با ذائقه نسل جدید هماهنگ باشد، گفت: چندرسانه‌ای کردن کتاب و چندزبانه شدن آن‌ها برای استفاده بهتر مردم به‌خصوص در عرصه بین‌الملل می‌تواند منجر به رشد تولید آثار شود.

وی در ادامه به همزمانی بخش مجازی و فیزیکی نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه مشغله مردم، مسافت دور و نبود امکان جستجوی همه کتاب‌ها، بخش مجازی می‌تواند تا حد زیادی مشکلات را حل کند و خوشبختانه با استقبال مردم هم روبه‌رو شده است.

سودمند افشار با اشاره به آمار فروش مجازی کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، توضیح داد: این استقبال مردم نشان می‌دهد که باید این بخش را توسعه داد و زیرساخت‌های لازم آن را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه سند راهبردی مرکز نشر دانشگاهی در حال تدوین است، گفت: بر اساس این سند برای تامین نیاز واقعی جامعه دانشگاهی قدم برخواهیم داشت؛ در این سند، نگاه آینده‌نگرانه به نشر به‌خصوص نشر دانشگاهی داریم.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت فرهنگی ناشران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

نظر شما