شناسهٔ خبر: 66681238 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیشنهاد برای تامین مالی رفع نقاط حادثه‌خیز از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی

فائزه طاهری

به گفته وزیر راه و شهرسازی، رفع نقاط حادثه‌خیز به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با پیشنهاد وزارت اقتصاد، ۸۰۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از طریق خرید اوراق از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به‌تازگی سید احسان خاندوزی -سخنگوی اقتصادی دولت- درباره تامین مالی نقاط حادثه‌خیز بیان کرد: تامین مالی نقاط حادثه‌خیز از طرف وزارت اقتصاد توسط صندوق تامین پیشنهاد شده است اما صندوق تامین خسارت‌های بدنی تکلیف قانونی برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز ندارد.

وی افزود: پیشنهاد وزارت اقتصاد، انتشار ۸۰۰۰ میلیارد تومان اوراق برای تامین مالی اصلاح نقاط حادثه‌خیز است که مراحل تایید خود را در سازمان برنامه و بودجه کشور طی می‌کند. صندوق تامین خسارت‌های بدنی، صندوق‌های مشابه و شبکه بیمه کشور از طریق همدلی و همراهی به خرید اوراق بپردازند تا منابع مالی مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح نقاط حادثه خیز  تامین شود.

پیش از این ‌داوود منظور -معاون رئیس جمهور- گفته بود که پیش‌بینی اعتبارات لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های اولویت‌دار و توجه ویژه به مسائل بر زمین مانده در سطح استانی و ملی از جمله رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای حمل‌ونقل یکی از ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳ است.

بیشتر بخوانید

رفع ۵۴۰ نقطه حادثه‌خیز در سال ۱۴۰۲

تمام نقاط حادثه‌خیز تا پایان دولت اصلاح می‌شود

همچنین مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- به اقدامات صورت‌گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفته بود: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام

نظر شما