شناسهٔ خبر: 66681026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معافیت کشاورزان از برق تا چهارماه

معاون وزیر نیرو گفت: کشاورزانی که تا ۸۰ درصد از مصرف برق خود را از انرژی تجدیدپذیراستفاده کنند، از هزینه مصرف کل برق چهار ماه معاف هستند.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، محمود کمانی در حاشیه همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ گفت:شهرک‌های صنعتی که ۳۵ درصد نیاز مصرفی خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند، مشمول محدودیت برق در تابستان نخواهند شد.

وی در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مجوز واگذاری زمین برای حدود ۲۰۰۰ مگاوات برق به کرمان داده شده است و تمام استعلامات برای احداث نیروگاه خورشیدی به غیر از محیط زیست حذف شده است.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: شهرک‌های صنعتی جهت تسهیل کارها برای مردم ایجاد شده است و قیمت زمین برای نیروگاه خورشیدی نباید زیاد باشد، همچنین شهرک‌ها باید با توافق ساتبا احداث شوند.

وی با بیان این مطلب که شهرک‌ها باید براساس ظرفیت هر منطقه احداث شود، گفت: کشاورزانی که تا ۸۰ درصد از مصرف برق خود را از انرژی تجدیدپذیر استفاده کنند، از هزینه مصرف کل برق چهار ماه آن معاف هستند اما میزان استخراج آب باید مطابق پروانه باشد.

در ادامه تفاهمنامه همکاری مشترک در زمینه ایجاد شهرک/ناحیه‌های صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی(شهرک خورشیدی) میان استانداری کرمان، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری انرژی برق( ساتبا)، شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان، شرکت برق منطقه‌ای کرمان و شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان منعقد و مبادله شد.

 

 

نظر شما