شناسهٔ خبر: 66681015 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

همزمان با کاهش قیمت خودرو در بازار، قیمت هایما بیش از ۱۰۰ میلیون گران شد

صاحب‌خبر -

در حالی که ماشین های وارداتی و داخلی کاهش چشمگیر قیمت را تجربه کرده‌اند، ایران خودرو در اقدامی عجیب قیمت محصولات هایما را بیش از 100 میلیون تومان افزایش داد.

مشاهدات از بازار آزاد نشان می‌دهند که قیمت خودروهای داخلی و وارداتی طی چند هفته اخیر بعد از آغاز سال جدید سیری کاهشی به خود گرفته است و به‌نظر می‌رسد این رویه حتی ادامه‌دار باشد. با وجود این، بنا به آخرین اخبار خودرو داخل کشور، در حالی که با کاهش قیمت خودرو در اردیبهشت ماه 1403 مواجه شده‌ایم، ایران خودرو به‌تازگی قیمت هایما S7 پلاس و هایما S5 جدید برای اردیبهشت ماه 1403 را مشخص کرد و در کمال تعجب، قیمت محصولات هایما افزایشی بیش از 100 میلیون تومان را تجربه کرده است.

افزایش نجومی قیمت هایما بین روند کاهشی بازار

گزارش‌ها حکایت از این دارند که قیمت خودروهای وارداتی در چند وقت اخیر حداقل 10 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است و در برخی از موارد، این کاهش قیمت به 100 میلیون تومان می‌رسد؛ مثلاً هیوندای توسان مدل 2023 یکی از خودروها با بیشترین میزان افت قیمت بود و روی هم رفته تقریباً 100 میلیون تومان از ارزش آن کاسته شد. حتی در یک مورد استثنائی، هونگچی H5 به‌عنوان سدان لوکس وارداتی جدید بهمن موتور که پیش‌تر حدود 10 میلیارد تومان قیمت خورده بود، با افت چند میلیاردی قیمت آن به محدوده 5 میلیارد تومان رسید.

افزایش قیمت هایما و کاهش قیمت خودرو در بازار افزایش قیمت هایما و کاهش قیمت خودرو در بازار

همان‌طور که ذکر شد، تعدیل قیمت‌ها فقط مختص به ماشین‌های وارداتی نبوده و محصولات تولید داخل هم در بازار آزاد روندی کاهشی را در پیش گرفته‌اند. از جمله تولیدات داخلی که با کاهش قیمت مواجه شده‌اند می‌توان به پژو 206 تیپ 3 پانوراما، پژو 207 اتوماتیک پانوراما، ساینا S دنده‌ای، کوییک GX L و رانا پلاس پانوراما اشاره کرد. در همان حال که قیمت محصولات خودروسازان داخلی و حتی مونتاژکارها به‌سمت ارزش واقعی‌شان حرکت کرده، ایران خودرو قیمت هایپا S7 پلاس و هایما S5 جدید را بیش از 100 میلیون تومان افزایش داده است.

در شرایط فروش جدید هایما S7 و هایما S5 برای اردیبهشت 1403، هایما S7 پلاس 1 میلیارد و 190 میلیون و 664 هزار تومان قیمت‌گذاری شد. پیش‌تر این کراس اوور با قیمت 1 میلیارد و 83 میلیون و 853 هزار تومان به فروش می‌رسید. از طرفی دیگر هایما S5 جدید با قیمت جدید 1 میلیارد و 170 میلیون و 641 هزار تومان به فروش گذاشته شد، در صورتی که قبل از این قیمت آن 1 میلیارد و 53 میلیون و 537 هزار تومان تعیین شده بود.

از دست ندهید:
باز هم یک پدیده عجیب در بازار خودرو ایران؛ قیمت شاهین صفر ارزان‌تر از دست دوم! نگاهی به ماشین چینی های جدید نمایشگاه خودرو پکن که احتمالاً به خیابان های ایران می‌آیند قیمت فضایی حواله خودروی وارداتی جانبازان

نظر شما