شناسهٔ خبر: 66680652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اجرای آزمایشی سامانه مقابله با قاچاق گازوئیل / امسال هزار کیلومتر خط لوله نفتی احداث می‌شود

وزیر نفت از اجرای آزمایشی سامانه مقابله با قاچاق سوخت و تحویل گازوئیل به کامیون‌ها و اتوبوسها در طول مسیر بر مبنای بارنامه و پیمایش با مسافر خبر داد.

صاحب‌خبر -

جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص زمان اجرا و تکمیل طرح مقابله با قاچاق سوخت در جایگاه های عرضه به کامیونها و اتوبوسها، گفت: فعالیت آزمایشی این سامانه ظرف چند روز آینده شروع می‌شود و در این طرح سهمیه سوخت گازوئیل کامیونها و اتوبوس‌ها بر اساس بارنامه‌ای که دریافت می‌کنند و حمل مسافر سهمیه  در طول مسیر تخصیص و تحویل داده خواهد شد.

وزیر نفت گفت: این روش می‌تواند تا حد زیادی از  قاچاق سوخت جلوگیری کند.

وی همچنین از افتتاح خط لوله انتقال فرآورده های نفتی از تبریز تا ارومیه به طول ۲۲۰ کیلومتر درهفته آینده خبر داد و گفت: با این اتفاق، فرآورده های نفتی مانند نفت گاز یا نفت کوره با خط لوله منتقل شده و مانع تردد کامیون های حامل فرآورده در این مسیر خواهیم بود.

اوجی با تاکید بر اینکه بالغ بر هزار میلیارد تومان بار مالی ساخت این خط لوله بود، بیان کرد: همچنین در کیفی‌سازی پالایشگاه تبریز، تبدیل فرآورده‌های نفت گاز یا گازوئیل به «یورو پنج» آماده بهره‌برداری است.

وی اظهار داشت: روزانه ۵ میلیون لیتر تولید نفت گاز یورو پنج را خواهیم داشت که به بهبود محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا کمک می‌کند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه این سومین پالایشگاهی است که کیفی‌سازی آن در دولت سیزدهم به ثمر رسیده است، خاطر نشان کرد: واحد بازیافت گوگرد در پالایشگاه تبریز نیز آماده بهره‌برداری است.  

اوجی گفت: سه پروژه در استان آذربایجان شرقی داریم که یکی همان خط لوله نفتی است. تا پایان امسال هزار کیلومتر خط لوله‌های فرآورده‌های نفتی را احداث و بهره‌برداری می‌کنیم که به کاهش ترافیک و تصادفات در جاده‌ها هم کمک می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما