شناسهٔ خبر: 66680644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف ۳۵ میلیارد ریال کالای قاچاق تا دستگیری سارق سابقه‌دار خودرو

زهرا عسگری

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر توقیف کامیون حامل ۳۵ میلیارد کالای قاچاق، جلوگیری از قاچاق احشام، کشف سارق خودرو، جمع‌آوری معتادان متجاهر و... مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۲۶ اردیبهشت‌ماه از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون در محور مواصلاتی شیراز ـ کازرون خبر داد و گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی شیراز ـ کازرون، یک دستگاه کامیون حامل بار را شناسایی و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردار یوسف ملک‌زاده افزود: در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۲۸۰ عدد مواد غذایی از نوع سس، ماکرونی، رشته،  ۶ هزار و ۷۹۹ عدد ظروف چینی، ۱۸ عدد دستگاه صنعتی، ۲۲ گونی گل مصنوعی و یک هزار و ۳۶۳ عدد انواع کالای قاچاق کشف شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۳۵ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان کرد: راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: قاچاق کالا پایه‌های تولید، اشتغال و اقتصاد کشور را متزلزل می‌کند، لذا می‌طلبد دیگر دستگاه‌ها نیز با عزمی جهادی در این خصوص با پلیس همکاری بیشتری داشته باشند.

۷۵ راس گوسفند قاچاق از فارس خارج نشد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۷۵ رأس گوسفند قاچاق در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین گشت‌زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

احمدرضا خرم افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو ۷۵ رأس گوسفند زنده قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق را ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ۲۶ هزار لیتر کازوئیل قاچاق زیر بار آجر

فرمانده انتظامی جهرم از کشف ۲۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: مأمورین پلیس آگاهی حین کنترل حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل بار آجر مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

علی‌اصغر محمدپور افزود: مامورین در بازرسی از این کامیون موفق به کشف ۲۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق که فاقد هرگونه مجوز قانونی بود، شدند.

محمدپور با بیان اینکه ارزش سوخت قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

۱۰ میلیارد کالای قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از شناسایی محل دپوی مقادیر زیادی سیگار، ترقه و تنباکو خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۱۹ بوستان با انجام اقدامات پلیسی از دپو کالای قاچاق در یکی از محله‌های شیراز مطلع و رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

اسماعیل زراعتیان افزود: مأموران انتظامی با هماهنگی قضایی به محل اعزام و در بازرسی از آن مکان ۹ هزار و ۷۰۰ بسته سیگار، ۱۲ هزار و ۳۰  عدد ترقه، ۱۸ هزار و ۲۵۷ تنباکو  میوه‌ای و ۴ عدد شوکر برقی  کشف و در این خصوص یک متهم را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده بنا به اعلام کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز همچنین از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی ۷ روز گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای جلب رضایت شهروندان، در اجرای این طرح‌ها که در باقت قدیم شیراز اجرا شد ۲۵۳ نفر معتاد و خرده فروش جمع‌آوری و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان بیش از ۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

وی تصریح کرد: دستگیری ۱۰۶ سارق، کشف ۳۲ دستگاه خودرو و ۱۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و توقیف ۴۰۸ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

زراعتیان هدف از اجرای این طرح‌ها را آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

سارق خودرو، تحت تعقیب پلیس بوشهر و یزد نیز بود

جانشین فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف سواری پژو ۴۰۵ و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در راستای برخورد با سارقان و کشف اموال مسروقه، روز گذشته ماموران انتظامی فیروزآباد حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری خودرو سرقتی می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

محسن دیداری افزود: ماموران مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک سواری پژو ۴۰۵ مسروقه را کشف کنند.    

وی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر سارق حرفه‌ای دستگیر شد، تصریح کرد: در بررسی تکمیلی مشخص شد متهم تحت تعقیب پلیس استان‌های بوشهر، یزد و پلیس آگاهی فارس نیز است.

دیداری با تصریح اینکه خودرو مسروقه سابقه سرقت از شهرستان شیراز داشت، به شهروندان توصیه کرد: مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و ضمن تجهیز خودرو خود به وسایل و تجهیزات ایمنی و ضد سرقت، هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارقین کابل برق و مخابرات در بختگان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بختگان از دستگیری سارقین کابل برق و مخابرات در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق در محلات شهرستان بختگان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار پلیس قرار گرفت.

تیمور کاظمی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص دو سارق را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی بختگان با اشاره به اینکه متهمین در بازجویی اولیه به ۷ فقره سرقت کابل برق و مخابرات اقرار کردند، گفت: سارقین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام

           

نظر شما