شناسهٔ خبر: 66680591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مبارزه با آفت سن در گندمزار‌های خدابنده آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: مبارزه با آفت سن گندم مادر به عنوان یکی از آفات مهم در بیش از ۳۷ هزار هکتار از اراضی تحت کشت این محصول در خدابنده آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مبارزه با آفت سن در گندمزار‌های خدابنده آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، اسدالهی با بیان اینکه مبارزه با آفت سن مادر کم هزینه و بسیار تاثیرگذار است، گفت: این میزان گندمزار‌های تحت مبارزه با آفت سن مادر ۲۵ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان خدابنده را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: برای تسهیل در امر سم پاشی گندمزار‌ها ۱۸۰ دستگاه سمپاش توربولاینر برای سم پاشی این اراضی در شهرستان به کارگیری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خدابنده ادامه داد: گندمزار‌های این شهرستان انبار غله استان زنجان محسوب می‌شود از همین رو حفظ و مراقبت از کیفیت و سلامت این محصول راهبردی باید مورد توجه و اهتمام جدی کشاورزان باشد.

اسدالهی بابیان اینکه سال گذشته در مجموع ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی خدابنده به کشت گندم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های این شهرستان نیز به کشت گندم آبی اختصاص یافت، گفت: از این میزان حدود ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شد.

وی با بیان اینکه این شهرستان در استان زنجان بیشترین تولید محصولات گندم را دارد، افزود: حدود ۵۰ درصد گندم استان در این شهرستان کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده ادامه داد: با مراقبت‌های انجام شده، گندم تولیدی در شهرستان خدابنده در سال زراعی گذشته کمترین سن زدگی را داشت به طوریکه این میزان کمتر از نیم درصد و در حد صفر بود.

نظر شما