شناسهٔ خبر: 66680428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود سه میلیون متر مکعب سیلاب به سد‌های خراسان شمالی

خبرگزاری صدا و سیما

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ۲ میلیون و ۸۴۷ هزار متر مکعب سیلاب درشبانه روز گذشته وارد مخازن سد‌های استان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ وحید واسطه به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر شاهد ورود سیلاب به سد‌های شیرین دره، بارزو و گلول شیروان، غلامان و چندیر فاروج و سد چری فاروج بودیم.
وی افزود: بیشتر حجم ورود سیلاب به ترتیب به سد شیرین دره یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب، سد غلامان ۴۶۷ هزار متر مکعب، سد چندیر ۳۶۴ هزار متر مکعب، سد بارزو ۲۹۱ هزار متر مکعب و مابقی نیز مربوط به سد‌های گلول و چری بوده است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: با توجه به میزان ورودی آب به سد‌ها در این بازه زمانی جدای از تامین آب شرب شهر‌ها و روستاها، آب کشاورزی اراضی پایین دست نیز در راستای جهش تولید تامین شده است.
واسطه با اشاره به ذخایر سد‌های خراسان شمالی، گفت: با توجه به کم بارشی سال‌های اخیر تنها حدود ۲۴ درصد حجم مخازن سد‌های استان آب دارد.
خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ذخیره سازی ۲۲۰ میلیون متر مکعب در دست بهره برداری دارد.

<div id="video-display-embed-code_11115537"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4234873/11115537?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما