شناسهٔ خبر: 66680261 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی تهران:

صنعت دارو در شرایط بحرانی قرار دارد

خبرگزاری ایلنا

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت دارو همچنان در شرایط بحرانی قرار دارد و در تامین نقدینگی با مشکل رو‌به‌روست. صنعت دارو نمی‌تواند پول دارویی را که فروخته بگیرد و علت‌العلل این چالش اینست که بانک‌ها همکاری مطلوبی با این صنعت همانند صنایع دیگر ندارند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: صنعت دارو همچنان در شرایط بحرانی قرار دارد و در تامین نقدینگی با مشکل رو‌به‌روست. صنعت دارو نمی‌تواند پول دارویی را که فروخته بگیرد و علت‌العلل این چالش اینست که بانک‌ها همکاری مطلوبی با این صنعت همانند صنایع دیگر ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: این اتفاق می‌تواند برآمده از سیاست‌های انقباضی باشد که برای کنترل نقدینگی در کشور اتخاذ شده با این حال شرکت‌های دارویی و به کل شرکت‌های فعال در حوزه سلامت در تنگنا هستند، آن‌ها نقدینگی که باید از بیمه‌ها و خریداران کالا‌های سلامت و درمان مانند دارو و تجهیزات پزشکی از بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی دریافت کنند را به سختی می‌گیرند، زیرا این خریداران و بیمه‌ها نیز با کسری نقدینگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

نجفی عرب خاطرنشان کرد: سراسر زنجیره تولید و عرضه دارو از این جریان به طور منفی متاثر شده و سرانجام جریان این است که شرکت‌های دارویی در تولید کالا با مشکل مواجه خواهند شد و نمی‌توانند با ارزی که به آن‌ها تخصیص داده می‌شود گشایش اعتبار کنند بنابراین در پی این اتفاقات در دارو با کمبود روبه‌رو خواهیم شد هر چند صنعت تمام تلاش خود را برای مدیریت مشکلات کرده است.

نظر شما