شناسهٔ خبر: 66680201 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

نگاهی بر مهمترین برنامه‌های حوزه پزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

صاحب‌خبر -
مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در حوزه پزشکی گفت: تکمیل طرح مرکز درمان ناباروری پیشرفته و همچنین مرکز تشخیص زودرس و پیشگیری از سرطان از جمله مهمترین برنامه‌های این سازمان در حوزه پزشکی در سال جاری است.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر «محمد جواد دهقان نیری» با اشاره به مهمترین برنامه‌های پزشکی این سازمان در سال جاری اظهار کرد: امسال استفاده از دستگاه‌های بروز برای تسهیل فرآیندها و افزایش کیفیت آزمایشات تشخیص طبی و آسیب شناسی جهاددانشگاهی را با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی فرایند کنترل کیفیت به منظور عرضه خدمات با کیفیت و همچنین سرعت بخشی در اعلام نتایج از جمله مهمترین برنامه‌های حوزه پزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در بخش آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و آسیب‌شناسی است.

بخش نمونه‌گیری در منزل در سال جاری تقویت خواهد شد

مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در حوزه پزشکی با اشاره اینکه بخش نمونه‌گیری در منزل مراکز تشخیص طبی و آسیب‌شناسی این سازمان از اسفند سال گذشته راه اندازی شده است، ادامه داد: در سال جاری بنا داریم این بخش را تقویت کنیم تا خدمات بیشتری را در این خصوص به مراجعه کنندگان در شهر مشهد ارائه دهیم.

دهقان‌نیری مقرون به صرفه بودن، کادر مجرب و حرفه‌ای و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را از ویژگی های نمونه گیری در منزل مراکز تشخیص طبی و آسیب شناسی این سازمان دانست و بیان کرد: مراجعه کنندگان می توانند از طریق شماره تلفن 38388555 و 31997777 و یا با شماره 09338990549در فضای مجازی(روبیکا، ایتا، بله و تلگرام) درخواست خود برای استفاده از خدمات نمونه گیری در منزل را اعلام کنند.

قرار گرفتن آزمایشگاه ژنتیک  جهاددانشگاهی خراسان رضوی در شبکه آزمایشگاه‌های تشخیص اختلالات وراثتی  کشور

مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی تکمیل آزمایشگاه ژنتیک این سازمان را از دیگر برنامه‌های حوزه پزشکی دانست و اظهار کرد: طی سال‌های گذشته این آزمایشگاه از شبکه آزمایشگاه‌های تشخیص اختلالات وراثتی نظام بهداشت کشور حذف شده بود که در سال جاری بار دیگر جزء این شبکه قرار گرفتیم.

دهقان‌نیری پیگیری تکمیل طرح مرکز درمان ناباروری پیشرفته و همچنین مرکز تشخیص زودرس و پیشگیری از سرطان را از دیگر برنامه‌های این سازمان در حوزه پزشکی برشمرد و تصریح کرد: درصدد هستیم در سال جاری برای توسعه فعالیت‌های پزشکی به ویژه دو پروژه فوق از  کمک خیرین نیز استفاده کنیم.

وی به راه اندازی کلینیک زخم و کلینیک PRP در جهاددانشگاهی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: استفاده از PRP و جداسازی پلاکت و تزریق آن در درمان برخی از بیماری‌ها همچون بیماری‌های پوستی و مفصلی مزمن یا همان آرتروز کاربرد دارد.

بخش تشخیص سم شناسی مجتمع رازی درسال جاری تجهیز خواهد شد

وی با اشاره به تجهیز بخش تشخیص سم شناسی مجتمع رازی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در سال جاری  بیان کرد: در استان خراسان رضوی بسیاری از آزمایشات تشخیص سم شناسی انجام نمی‌شود که با راه اندازی بخش تشخیص سم شناسی این سازمان شاهد تشخیص زودرس مسمومیت‌ها در استان خواهیم بود.

وی  با اشاره به اینکه این سازمان درارائه خدمات پزشکی در بخش‌های تشخیص طبی و آسیب‌شناسی و دندانپزشکی سابقه دیرینه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی نهاد عمومی غیردولتی است از آذرماه سال گذشته و در راستای یکسان سازی تعرفه‌ها در حوزه آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب شناسی، همه خدمات به مراجعه کنندگان با تعرفه نهادعمومی غیردولتی ارائه می‌شود که این تعرفه بسیار کمتر از تعرفه بخش خیریه است.

مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در حوزه پزشکی فعال سازی مجدد خدمات درمان با لیزر در کلینیک تخصصی دندانپزشکی این سازمان در مشهد را از دیگر برنامه‌های این حوزه در سال جاری برشمرد.

نظر شما