شناسهٔ خبر: 66678638 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مخالفتِ حامیان آمریکایی تیک تاک با قانون بایدن

گروهی از آمریکایی‌های فعال در زمینه تولید محتوا در تیک‌تاک در جریان تنظیم شکایتی در دادگاه فدرال آمریکا خواستار متوقف شدن قانون امضا شده از سوی بایدن در مورد شبکه اجتماعی تیک‌تاک شدند.

صاحب‌خبر -

 گروهی از فعالان تولید محتوا در شبکه اجتماعی تیک‌تاک با تنظیم شکایتی از دادگاه فدرال آمریکا درخواست کردند، اجرایی شدن قانون امضا شده از سوی جو بایدن ، رئیس‌جمهور آمریکا جهت فروش و یا ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن در آمریکا را متوقف سازد. به گزارش رویترز، درخواست توقف اجرای قانون مرتبط با ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا در حالی در دادگاه فدرال این کشور ارائه می‌شود که در حال حاضر بیش از 170 میلیون نفر آمریکایی جز کاربران این اپلیکیشن هستند و به گفته آنها تیک‌تاک، تاثیر زیادی بر زندگی آمریکایی‌ها داشته است.

مطرح‌کنندگان این درخواست طیف متنوعی از مردم آمریکا را شامل می‌شوند که هر یک در تیک تاک در حال انجام کار خاصی در حوزه‌ فعالیت خود برای درآمدزایی و جذب مخاطب هستند. در متن این درخواست آمده است: اگرچه هر یک از کاربران تیک‌تاک از مکان‌ها، حرفه‌ها، اقشار و گرایش‌های سیاسی متفاوتی می‌آیند با این حال همگی در این رابطه که تیک‌تاک ابزار منحصر به فرد و البته غیرقابل جایگزینی برای ابراز وجودشان و جذب مخاطب برای آنها است، نظر یکسانی دارند.

مخالفتِ حامیان آمریکایی تیک تاک با قانون بایدن

شکایت مطرح شده هم‌اکنون در دادگاه استیناف آمریکا برای منطقه کلمبیا به ثبت رسیده است. کاخ سفید هنوز در رابطه با این شکایت هیچ اظهار نظری مطرح نکرده است. با این حال، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا ضمن حمایت از قانون بایدن برای ممنوعیت اسفاده از تیک‌تاک عنوان کرده است: مشتاقانه منتظر دفاع از قانون در دادگاه هستیم. شکایت‌کنندگان در متن درخواست خود مطرح کرده‌اند که قانون مورد نظر آزادی بیان در آمریکا را نقض می‌کند و برای بستن رسانه‌ای اقدام می‌کند که اکنون بخشی از زندگی مردم آمریکا شده است.

هفته گذشته نیز شکایت دیگری از جانب تیک‌تاک در مورد قانون مورد تایید بایدن طرح شد که در آن عنوان شده بود، قانون فعلی در تناقض با قانون اساسی آمریکا در حمایت از آزادی بیان در این کشور است. کاخ سفید بارها عنوان کرده است که به دلایل امنیتی خواستار ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک در کشور آمریکاست، مگر اینکه مالکیت چینی این اپلیکیشن پرطرفدار اجتماعی به پایان برسد.

 

نظر شما