شناسهٔ خبر: 67111318 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دهمین سالگرد حمله داعش به موصل؛

السودانی: عراق با کمک دوستان خود تروریسم را درهم شکست

نخست‌وزیر عراق ضمن تمجید از نقش مؤثر فتوای آیت الله سیستانی در شکست گروه تروریستی داعش، تأکید کرد که این کشور به برکت فداکاری فرزندان خود و با کمک دوستانش، تروریسم را درهم شکست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نخست وزیر عراق گفت که عراقی ها توانستند با فداکاری‌های خود و با کمک دوستان و شرافتمندان، موج افراط گرایی و تروریسم را در زشت ترین و وحشیانه‌ترین اشکال آن در هم بشکنند.

«محمد شیاع السودانی» در بیانیه‌ای به مناسبت دهمین سالگرد حمله گروه تروریستی داعش به شهر موصل در شمال عراق افزود: عراقی ها به نمایندگی از جهان آزاد به این پیروزی متمدنانه دست یافتند و بقایای تروریسم دیگر تهدیدی برای موجودیت کشور عراق نیست و امروز مردم عراق در نتیجه این رویارویی عادلانه و فداکاری‌های شهدای صالح ما، از امنیت و ثبات برخوردارند.

وی تصریح کرد: گروه تروریستی داعش ده سال پیش در شرایط مبهم و با حمایت نیروهای شرور و منفور در جهان، مرتکب جنایت و تجاوزات علیه مردم ما در موصل شد و ساکنان این شهر با حمله وحشیانه‌ای مواجه شدند که با اهداف نفرت‌انگیز، خرافه و توهم تغذیه می‌شد و با هر گام درخشانی که مردم عراق پس از سقوط دیکتاتوری به دست آورده بودند، خصومت داشت.

نخست‌وزیر عراق خاطرنشان کرد: این مرحله برای قربانیان بی‌گناه از همه فرقه‌ها و طیف‌های مردم عراق که هدف خیانت این گروه‌های تاریک‌اندیش و حامیان آنها قرار گرفتند، درد بزرگی را به همراه داشت، اما ما بار دیگر به مواضع منسجمی که در آن مردم ما در اطراف نیروهای مسلح خود گرد هم آمدند و خون شهدا را برای پاکسازی سرزمین خود تقدیم کردند، می بالیم تا اینکه در نهایت هر وجب از خاک عراق، متحد، قدرتمند و دارای حاکمیت و تصمیم گیری مستقل باشد.

السودانی در پایان با بیان اینکه فتوای مبارک آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق در تغییر مسیر وقایع در جهت کسب پیروزی با تضمین حاکمیت عراق و یکپارچگی سرزمین و مردم آن نقش پرافتخاری داشت، تأکید کرد: این پیروزی همچنان یک دستاورد ارزشمند است که بیانگر انسجام ملت عراق است و سرنوشت تاریخی ما را برای همزیستی برادرانه تثبیت کرد. ما از این تجربه، قوی‌تر و مصمم‌تر بیرون آمدیم تا به بازسازی، توسعه و پیشرفت عراق ادامه دهیم و نسل‌هایی را پرورش دهیم که مسئولیت دارند و با شایستگی و توانمندی نظاره‌گر آینده امیدوارکننده هستند.

نظر شما