شناسهٔ خبر: 66678607 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

مومنی‌مقدم: اشتباهات در دیدار تدارکاتی باعث نتیجه بهتر در مسابقات اصلی می‌شود/ دنبال بهانه نیستم

صاحب‌خبر -

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: خاصیت سن کم و جوانی این است که باید اشتباهات را در دیدارهای تدارکاتی تجربه کند تا در مسابقات اصلی بهترین نتیجه را بگیرد.

 

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، لیگ ملت‌های آسیای مرکزی از روز شنبه 22 اردیبهشت با حضور تیم‌های ملی والیبال بزرگسالان افغانستان، قرقیزستان، پاکستان، سریلانکا، ترکمنستان و تیم ملی جوانان ایران در سالن 10 هزار نفری شهر اسلام‌آباد آغاز شده است.

تیم ملی والیبال جوانان ایران که به نمایندگی از کشورمان در این رقابت‌ها شرکت کرده است، امروز (چهارشنبه 26 اردیبهشت) در چهارمین مسابقه خود به مصاف سری‌لانکا رفت و سه بر صفر مغلوب این تیم شد.

غلامرضا مومنی‌مقدم پس از این دیدار اظهار کرد: خوشحالم که در این مسابقات شرکت کردیم، این رقابت‌ها به ما فرصت داد تا شناخت خوبی از بازیکنان تیم ملی جوانان ایران پیدا کنیم. با توجه به اینکه تنها یک ماه فرصت تمرین و آمادگی جسمانی داشتیم، هرچه در مسابقات جلوتر می‌رویم تحلیل بدنی بازیکنان تیم ملی ایران بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم بهانه بیاورم ولی برای اولین بار می گویم که 2-3 بازیکن‌مان دچار مشکل مسمومیت شدند و کارشان به تزریق سرم کشید. در مجموع چاره‌ای نداشتیم، به نظر من این بازی‌ها می تواند برای ما مفید باشد و حاوی اطلاعات خوبی برای کادرفنی و بازیکنان است.

مومنی‌مقدم با تاکید بر این که اصول دیدار تدارکاتی شناخت یافتن نسبت به تیم است، تصریح کرد: در شکست و ناکامی ضعف‌ها بهتر مشخص می‌شود. در فاصله دو ماه‌ و ‌نیم تا آغاز رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا باید تلاش کنیم تا نقاط ضعف‌مان را پوشش دهیم. علاوه بر این، پنج بازیکن ما به دلیل مصدومیت در تهران ماندند که برای مسابقات بعدی به ما اضافه خواهند شد. به هرحال خصوصیت سن کم و جوانی این است که باید در دیدارهای تدارکاتی اشتباهاتی را تجربه کنند تا در مسابقات اصلی بهترین نتیجه را به دست آوریم.

چانا جایسکا سرمربی تیم ملی والیبال سریلانکا هم پس از دیدار با تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: رقابت بسیار مهمی برای ایران و سریلانکا بود چرا که امتیاز آن تاثیر به سزایی در صعود به جمع چهار تیم برتر داشت. در این دیدار مهم به پیروزی رسیدیم و با داشتن هفت امتیاز به جمع چهار تیم برتر صعود کردیم.

نظر شما