شناسهٔ خبر: 66678586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هواشناسی اردبیل هشدار نارنجی صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام هشدار سطح نارنجی به شهروندان توصیه کرد از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

هواشناسی اردبیل هشدار نارنجی صادر کرد
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از اداره کل هواشناسی استان، از امشب با ورود سامانه بارشی به منطقه تا عصر دوشنبه هفته آینده (۳۱ اردیبهشت) ومخاطرات وزش تندباد‌های موقتی، بارش متناوب باران گاهی بصورت رگبار باران توام با رعد و برق، رخداد تگرگ بویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها، رخداد مه، کاهش دمای هوا بویژه در مناطق جنوبی و بارش برف در ارتفاعات بویژه در ارتفاعات سبلان پیش‌بینی شده است.
از نظر دمائی طی روز‌های شنبه و یکشنبه دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس خنک‌تر خواهد شد.
بر اساس این اطلاعیه منطقه اثر سامانه بارشی تمامی مناطق استان اردبیل خواهد بود.
اثر مخاطره هم آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه در دامنه کوه‌ها، لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی و اختلال در عملیات پروازی می‌باشد.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل بر لزوم اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر محترم جهت جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری جهت آگاه سازی گردشگران، احتیاط در انجام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و اجتناب از صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.

نظر شما