شناسهٔ خبر: 66678580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روکش آسفالت سالانه۴۰ درصد از از راه‌های شریانی استان اصفهان

سالانه حدود ۴۰ درصد از راه‌های استان اصفهان روکش آسفالت می‌شود.

صاحب‌خبر -

روکش آسفالت سالانه۴۰ درصد از از راه‌های شریانی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان، بیش از هزار کیلومتر از راه‌های شریانی استان را نیازمند روکش آسفالت دانست وگفت: با اعتبار لازم، هر سال می‌توان حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از این راه‌ها را روکش کرد.
مهدی فقهی افزود: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز است تا بتوانیم وضعیت روکش آسفالت راه‌های استان را به حد نسبی قابل قبولی تبدیل کنیم.
فقهی ادامه داد: بسیاری از محور‌های ارتباطی استان نیازمند روکش حفاظتی و اساسی است که در زمان حاضر عملیات لکه‌گیری و روکش راه‌های منطقه در قالب ۲۰ گروه در حال اجرا است.
وی با اشاره به اهمیت ساماندهی و ایمن سازی ورودی‌های اصفهان افزود: محور‌های ارتباطی ورودی به شهر‌های بزرگ از جمله کلانشهر اصفهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برنامه‌های مناسبی به اداره کل راهداری استان به‌منظور ایمنی این محور‌ها در دستور کار قرار دارد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به محور اتوبان معلم به سمت تهران به‌عنوان یکی از ورودی‌های اصفهان گفت: عملیات ایمن‌سازی روفوژ میانی این محور به طول ۲۵ کیلومتر اجرا و با این کار وقوع حوادث در این محور در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰ درصد کمتر شده است.
وی گفت: جاده نایین به اصفهان یکی دیگر از ورودی‌های شهر اصفهان است که نابسامانی زیادی در محدوده پل سه راهی فرودگاه به سمت جیلان‌آباد دارد که با تبدیل نیوجرسی‌های قدیمی به مفصلی و اجرای شبکه روشنایی، این محور نیز از ایمنی کافی برخوردار خواهد شد.
وی گفت: اتوبان فرودگاه به طول ۱۲ کیلومتر به‌عنوان طرح بعدی اداره کل راهداری اصفهان است که در مرحله نخست این طرح از پل فرودگاه تا پل آفتاب به طول ۹ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که هشت کیلومتر آن اجرا شده و یک کیلومتر باقی مانده در زمان مقرر به پایان خواهد رسید.
فقهی افزود: یکی دیگر از مشکلات این محور، تابش نور مقابل هنگام شب بود که خیرگی چشم رانندگان سبب انحراف و وقوع حوادث می‌شد که با اجرای طرح ضریب ایمنی در این مقطع افزایش یافت و از بروز حوادث در این محور کاسته شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان افزود: محور اصفهان به سمت شیراز (مقطع محور بهارستان یا خلیج فارس) جزو هفت محور پُرترافیک کشور، یکی از محور‌های پرتردد استان نیز به شمار می‌آید که روزانه بیش از ۷۰ هزار وسیله نقلیه در آن تردد می‌کنند.
وی گفت: این محور به‌عنوان راه ارتباطی صنایع، محل استقرار تالار‌های پذیرایی و تأسیسات و اداره‌های مهم، راه ارتباطی اصفهان به شیراز و کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود که بروز کوچک‌ترین مشکل در این محور تبعات بزرگی برای استان به همراه دارد.
فقهی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساماندهی حفاظ میانی این محور در حدود ۱۷ کیلومتر تا پلیس راه اصفهان-شیراز افزود: حدود ۱۰ کیلومتر از آن تا شهر بهارستان در دستور کار مرحله نخست قرار گرفته که ۷۰ درصد از زیرسازی و نصب نیوجرسی‌های آن اجرا و روشنایی این مقاطع تا حدود ۷۰ درصد نصب و اصلاح و سه مورد از دوربرگردان‌های حادثه‌ساز آن نیز مسدود شده است.

نظر شما