شناسهٔ خبر: 66678443 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

فراجا بر اساس موازین قانونی با فرد بی‌حجاب برخورد کرده است

وزیر کشور به ماجرای برخورد یک مامور پلیس با زنی بی حجاب که این روزها حاشیه ساز شده واکنش نشان داد و گفت: باید از تقطیع و انحراف موضوعات جلوگیری کرد تا کاری که فراجا براساس موازین قانونی به آن عمل کرده، جور دیگری مطرح و حاشیه‌سازی انجام نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره واکنش‌ها به توییت او در خصوص حماسه آفرینی در انتخابات پس از مرحله دوم انتخابات مجلس و حذف این توییت، با بیان اینکه  اخیرا برخی تلاش کردند با انتخاب گزینشی از این مطلب انتخابات را زیر سوال ببرند، گفت:  برخی سعی کردند این جمله را که مردم حماسه آفریدند به مرحله دوم انتخابات ربط بدهند و راجع به آن اظهارات متفاوتی کردند؛ اما واقعیت این است آنچه مطرح شد راجع به کل انتخابات بود.

وی با تأکید بر اینکه انتخاباتی در بالاترین سطح امنیت و سلامت با رقابت خوب و مشارکت ارزشمند مردم شاهد بودیم، بیان کرد: اینکه افرادی سعی می‌کنند این را کم نشان بدهند، کار اشتباهی است و اینکه بخواهند لفظ حماسه به دور دوم ربط بدهند تا حرف خودشان را محقق کنند.

وحیدی گفت: اگر انصاف دارند درباره اهمیت این انتخابات و برگزاری آن در بهترین سطح سلامت و امنیت و ابتکارات آن صحبت کنند. سعی نکنند مطلب را آنطور که دوست دارند تغییر جهت دهند تا بتوانند درباره آن صحبت کنند.

فراجا طبق موازین قانونی عمل کرده

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره برخورد با ماموران متخلف فراجا و علت اطلاع‌رسانی نکردن در این زمینه و ایجاد شائبه‌هایی در اذهان مردم، تصریح کرد: طبیعی است در هر کاری هر مأموری اگر تخلف کند با او برخورد می‌شود، اما آنچه که شنیدم در فضای مجازی درباره یک مورد خاص پخش شده و در آن مورد خاص آنچه توسط فراجا انجام شده این بوده که به خانمی تذکر حجاب داده شده، اما در برابر اجرای قانون و رعایت حجاب، مقاومت و در واقع خود را برهنه کرده است.

وحیدی ادامه داد: نیروی انتظامی با پتویی ایشان را پوشانده و طبق ضوابط عمل کرده است، اما آنچه منعکس شده، ظاهراً جور دیگری بوده است. باید از تقطیع و انحراف موضوعات جلوگیری کرد تا کاری که فراجا براساس موازین قانونی به آن عمل کرده، جور دیگری مطرح و حاشیه‌سازی انجام نشود.

وی تأکید کرد: ایستادگی برابر قانون یا جلوگیری از اجرای آن، غلط و تقبیح‌شده‌ است. اگر موردی پیدا شود که مأموری واقعاً اشتباهی داشته باشد، بیش و پیش از همه خود فراجا با او برخورد خواهد کرد.

باید جدی‌تر به موضوع آبخیزداری بپردازیم

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مشکلات آبی استان سیستان و بلوچستان و در عین حال اخباری که حاکیست چندین برایبر حق آبه ۶۰ میلیون متر مکعبی که از رودخانه هیرمند و با مشقت از حکومت طالبان دریافت شده در بارندگی‌های اخیر به دلیل اجرا نشدن برخی طرح‌های آبخیز داری از کشور خارج و به افغانستان و پاکستان سرازیر شده گفت،   با وجود بارندگی های شدید و سیلاب‌هایی که رخ داد بر خلاف کشورهای همسایه ما تلفات جانی نداشتیم که اتفاق خبوی است و امداد رسانی هم به سرعت و در کمترین وقت ناجام شد که نشان دهنده اراده دولت و پای کار بودن دستگاه های اجرایی  و مردم بود تا آسیب ها کمتر شود.

وحیدی افزود: اما این هم نکته درستی است که ما باید آبخیز داری را توسعه دهسیم و این در برنامه های  وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری و البته برنامه های عمومی ما هم هست.

وزیر کور ا اشاره به اینکه حدود ۹۰ میلیون هکتار ارزیابی و  برای ۲۰ میلیون هکتار نیز طرح اماده شده گفت: ما تلاش داریم  در مواجهه با موضوع سیلابها آبخیز دار را در دستور کار قرار دهیم. هم اکنون ابلاغ هایی هم صورت گرفته  و بایدجدی تر به موضوع آبخیز داری در این منطقه ورود کنیم.

نظر شما