شناسهٔ خبر: 66678440 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سرخابی‌ها در آستانه ثبت رکورد تاریخی

در فاصله سه هفته تا پایان فصل پرسپولیس می‌تواند رکورد کسب امتیازات در تاریخ فوتبال را بشکند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین:  ۱۲ هفته از نیم فصل دوم لیگ بیست و سوم گذشت و حالا در آستانه سه هفته پایانی و بازی‌های همزمان هستیم. این آخر هفته جام حذفی به جای لیگ برگزار می‌شود و تیم‌ها فرصت کوتاهی برای استراحت دارند که به ما هم فرصت بررسی روی عملکرد آنها می‌دهد.

همیشه در فوتبال می‌گویند امتیازگیری در دور برگشت سخت‌تر از دور رفت است، چرا که تیم‌ها از یکدیگر شناخت پیدا کرده و حساسیت و ارزش امتیازات به گونه‌ای است که به راحتی قید آن را نمی‌زنند. تیم‌ها در بالای جدول برای قهرمانی می‌جنگند و در پایین برای بقا و تک تک امتیازات به جانشان بسته است.

در طول تاریخ خیلی کم پیش آمده که تیمی در دور برگشت رکورد بیشترین امتیاز در دور رفت را بشکند. در تمام سال‌های اخیر بیشتر اوقات تیم‌هایی قهرمان پایان فصل شده‌اند که در پایان دور رفت صدرنشین جدول بودند.

اما حالا یک اتفاق تاریخی در شرف وقوع است. در حال حاضر پرسپولیس ۲۹ امتیاز از ۱۲ بازی دور برگشت گرفته و صدرنشین جدول نیم فصل دوم است. با توجه به باقی ماندن سه بازی و ۹ امتیاز ممکن، مرد برزیلی می‌تواند به عدد ۳۸ در مجموع امتیازات دور برگشت برسد که در تاریخ لیگ ما بی‌سابقه است.

بیشترین امتیازی که در یک نیم فصل در تاریخ لیگ برتر ثبت شده عدد ۳۶ است و تاکنون هیچ تیمی نتوانسته بیشتر از این عدد در یک نیم فصل لیگ برتر جمع کند. جالب‌تر اینکه هم پرسپولیس شانس شکستن این رکورد را دارد و هم استقلال!

در حال حاضر استقلال نیز ۲۸ امتیاز از ۱۲ بازی دارد و می‌تواند با ادامه روند پیروزی‌هایش به عدد ۳۷ برسد که این هم بالاتر از سقف رکورد است. اما بعد از این دو مدعی روند امتیازگیری سایر تیم‌ها مشابه همیشه و هر فصل بوده است. در حال حاضر در جدول دور برگشت تراکتور با ۱۹ امتیاز تیم سوم و شمس آذر با ۱۸ امتیاز تیم چهارم جدول است.

نظر شما