شناسهٔ خبر: 66678400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار رشت:

معلمان و مربیان پرورشی در تربیت نسل تراز انقلاب اثرگذارند

محدثه مهدوی

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه معلمان و مربیان پرورشی در تربیت نسل انقلابی اثرگذار هستند،  گفت: مربیان پرورشی و معلمان قلب تپنده تعلیم و تربیت هستند زیرا در تربیت جوانان و نوجوانان تراز انقلاب اثرگذارند.

صاحب‌خبر -

کیا عاشوری امروز ۲۶ اردیبهشت ماه در مراسم تجلیل از فعالان عرصه امور تربیت بدنی، آموزش و پرورش ناحیه دو رشت که در تالار مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: کشورها اگر قدر داشته‌ها و استعدادهای خود را ندانند، فرصت‌ها به نقمت تبدیل می‌شوند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: نیروی انسانی، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فرصت‌های جوامع و کشورهاست، نیروی انسانی نقش بی‌بدیلی در جامعه ایفا می‌کند، جوانان و نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت نیروی انسانی از مهم‌ترین مسائل کشورهاست زیرا در شکل‌گیری جامعه اثرگذار است، شما فرهنگیان در پرورش و شکوفایی استعدادها و شخصیت‌های انسان‌ساز جامعه نقش آفرین هستند.

فرماندار شهرستان رشت گفت: انقطاع باورهای نسل قدیم و جدید در شورای آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های ماست، درک درست از اقتضائات انقلاب بین نسل دیروز و امروز متفاوت است و شاهد یک تفاضل باور هستیم.

عاشوری بیان کرد: معلمان و مربیان پرورشی در تربیت نسل انقلابی اثرگذار هستند، امروز استکبار جهانی از همه ابزار و امکانات استفاده می‌کند تا تفاضل بین باور جوانان و نوجوانان را زیادتر کند و آنچه خودش می‌خواهد را جایگزین باور نسل جوان و نوجوان کند و باورها و تعویق باورها را جزء راهبرد اصلی خودش قرار داده است.

وی ادامه داد: امروز استکبار جهانی در مواجه با جهانی‌سازی اسلام از همه ابزار و امکانات مدرنیته استفاده می‌کند و آنچه خلاف باور ماست را به عنوان ارمغان دنیای مدرن جایگزین می‌کند؛ آنچه که می‌تواند با باورهای غلط غربی مبارزه کند این است که باورهای اسلامی را جایگزین کنیم.

فرماندار رشت با بیان اینکه جوان و نوجوان سرمایه آینده‌ساز هستند، گفت: در این حوزه آموزش و پرورش و معلمین عزیز خیلی اثرگذار هستند، ابزاری نظیر فضای مجازی در دنیای غرب با محدودیت در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد ولی در ایام کرونا شرایطی فراهم شد که ابزار رسانه را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دادیم. نیاز است در این برهه از زمان که عرصه جنگ نرم است می‌طلبد بسیار هوشمندانه نوجوانان را تجهیز کنیم.

عاشوری افزود: مربیان پرورشی و معلمان قلب تپنده تعلیم و تربیت هستند زیرا در تربیت جوانان و نوجوانان تراز انقلاب اثرگذار هستند و براساس سیاست‌های آموزش و پرورش در این برهه از زمان شما رزمندگان عرصه تقابل باورها هستید و می‌توانید بسیار اثرگذار باشید.

انتهای پیام

نظر شما